Doprinosi 'alternativnih škola' kvaliteti odgoja i obrazovanja
Zašto su danas uopće važne, zanimljive, korisne i atraktivne različite "alternativne škole", privatne inicijative, neformalno obrazovanje i eksperimentalni pokušaji u odgoju i obrazovanju? Koliko je društveno ozračje spremno s dobrodošlicom prihvatiti ove doprinose kvaliteti pedagoškog rad...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:313761/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Kvaliteta u odgoju i obrazovanju Rijeka : Pedagoški fakultet u Rijeci, 1998. |
Glavni autor: | Previšić, Vlatko (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02360naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20170217101535.0 | ||
008 | 131111s1998 xx 1 hrv|d | ||
999 | |c 313761 |d 313759 | ||
035 | |a (CROSBI)57133 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Previšić, Vlatko |9 608 | |
245 | 1 | 0 | |a Doprinosi 'alternativnih škola' kvaliteti odgoja i obrazovanja / |c Vlatko Previšić. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Contribution of "alternative schools" to the quality of personality development and education | |
300 | |a 148-154 |f str. | ||
520 | |a Zašto su danas uopće važne, zanimljive, korisne i atraktivne različite "alternativne škole", privatne inicijative, neformalno obrazovanje i eksperimentalni pokušaji u odgoju i obrazovanju? Koliko je društveno ozračje spremno s dobrodošlicom prihvatiti ove doprinose kvaliteti pedagoškog rada? Imaju li ove alternative u školskoj obrazovnoj praksi i teoriji budućnost? Na ta pitanja pokušava se ukratko odgovoriti u prvom dijelu rada. Određujući kvalitetu kao opću i pojedinačnu društvenu poželjnost, ona se u odgoju i obrazovanju opisuje kao odnosi koji vladaju među glavnim obrazovnim i socijalizacijskim čimbenicima, te dostignuta mogućnost, sposobnost i samostalnost individualnog djelovanja znanjem, duhom i ponašanjem uljuđenog bića. Što ovakvim polazištima mogu dati pojedine alternative u odgoju ilustrira se, nadalje, (selektivno) na najmarkantnijim školama, pravcima i pokušajima reformskih pedagoških pravaca. Pritom se oni komparativno dovode u odnos prema službenim (javnim) državnim školama i rezultatima njihova rada. Apel za komplementarnim odnosima i selektivnim odabirima mogu oživiti i rasteretiti našu pretrpanu i umornu školu na što kao alarm upozoravaju i djeca, i roditelji, i alternativni pokušaji u današnjem odgoju i obrazovanju. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 131002 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a alternativne škole,reformski pedagoški pravci, javne škole |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a alternative schools, public schools, trends of reform pedagogy |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a Kvaliteta u odgoju i obrazovanju (19-20. 02. 1998. ; Rijeka, Hrvatska) |t Kvaliteta u odgoju i obrazovanju |d Rijeka : Pedagoški fakultet u Rijeci, 1998. |n Rosić, Vladimir |g str. 148-154 | |
942 | |c RZB |u 1 |v Recenzija |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad |