Feministička književna kritika i hrvatska drama: izazov tradiciji? - Feminist Scholarship and the Croatian Theatre: a Challenge to Tradition?

Članak pokazuje kako se u hrvatskoj drami 20 st. žensko tijelo nerijetko asocira uz politički kodirane koncepte nacionalne i egzistencijalne slobode, ideološke subverzije i kazališne pobune, te se suprotstavlja opsesivnoj, opresivnoj i intruzivnoj muškoj “kulturi”. Tako se preokupacije četvorice poe...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:313699/Details
Matična publikacija: Drugi hrvatski slavistički kongres, Knjiga sažetaka
Zagreb - Osijek : Hrvatsko filološko društvo, 1999
Glavni autor: Čale-Feldman, Lada (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02061naa a2200217uu 4500
008 131111s1999 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)52239 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Čale-Feldman, Lada 
245 1 0 |a Feministička književna kritika i hrvatska drama: izazov tradiciji? - Feminist Scholarship and the Croatian Theatre: a Challenge to Tradition? /  |c Čale-Feldman, Lada. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Feminist Scholarship and the Croatian Theatre: a Challenge to Tradition? 
300 |a 284-285  |f str. 
520 |a Članak pokazuje kako se u hrvatskoj drami 20 st. žensko tijelo nerijetko asocira uz politički kodirane koncepte nacionalne i egzistencijalne slobode, ideološke subverzije i kazališne pobune, te se suprotstavlja opsesivnoj, opresivnoj i intruzivnoj muškoj “kulturi”. Tako se preokupacije četvorice poetički oglednih hrvatskih dramatičara 20 st. (Vojnović, Marinković, Šnajder, Pavličić) pokazuju sukladnima stožernim kritičkim topoima suvremene feminističke teorije. This is an analysis of “the uses of femaleness” in the Croatian 20th century drama, which has insistently focused on female body as a metonimic sign of lost "naturalness" versus male "culturality" as sophisticated but at the same time obsessive, oppressive, and intrusive. This dichotomy, however, hides an ideologically inscribed symbolization of the female body that associates it with culturally coded concepts of existential and national freedom, ideological subversion, and theatrical revolt. 
536 |a Projekt MZOS  |f 01890104 
546 |a HRV 
690 |a 6.06 
693 |a hrvatska drama, rodni studiji  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Croatian drama, gender studies  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Drugi hrvatski slavistički kongres (14-18.09.1999. ; Osijek, Hrvatska)  |t Drugi hrvatski slavistički kongres, Knjiga sažetaka  |d Zagreb - Osijek : Hrvatsko filološko društvo, 1999  |n Sesar, Dubravka ; Vidović, Ivana  |g str. 284-285 
942 |c RZB  |u 1  |v Recenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak 
999 |c 313699  |d 313697