Međunarodna polazišta razvoja odgoja i obrazovanja

Polazeći od shvaćanja da se o reformama obrazovanja danas ne može govoriti bez razumijevanja globalnog konteksta, autorica se bavi pitanjima: što čini okosnicu međunarodnog konteksta nacionalnog sustava obrazovanja, kako on djeluje i koji čimbenici u tome imaju odlučujuću ulogu. Iako šire definira k...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:312336/Details
Matična publikacija: Osnove suvremene pedagogije
Mijatović, Antun
Glavni autor: Spajić-Vrkaš, Vedrana (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02070naa a2200217uu 4500
008 131111s1999 xx hrv|d
020 |a 9536134-27-6 
035 |a (CROSBI)441460 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Spajić-Vrkaš, Vedrana 
245 1 0 |a Međunarodna polazišta razvoja odgoja i obrazovanja. /  |c Spajić-Vrkaš, Vedrana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a International foundations of educational development 
300 |a 615-638  |f str. 
520 |a Polazeći od shvaćanja da se o reformama obrazovanja danas ne može govoriti bez razumijevanja globalnog konteksta, autorica se bavi pitanjima: što čini okosnicu međunarodnog konteksta nacionalnog sustava obrazovanja, kako on djeluje i koji čimbenici u tome imaju odlučujuću ulogu. Iako šire definira kontekst, pozornost ovdje usmjerava na raščlambu i tumačenje dvaju formativnih čimbenika za koje drži da najsnažnije utječu na nacionalne reforme obrazovanja, i to u pravcu ujednačavanja obrazovnih sustava. Ta dva čimbenika su: a) globalizacijski procesi i b) politike i programi međunarodnih organizacija i nevladinih udruga. Utjecaj globalizacije na promjene obrazovanja analizira kroz četiri dimenzije. Posebno razrađuje elemente tzv. holističkog pristupa održivom razvoju u demokratskom svijetu, među kojima spominje promjene u sustavima znanja i vrijednosti te promjene u sadržajima i metodama prijenosa, odnosno učenja tih znanja i vrijednosti. U drugom dijelu opisuje neke od najutjecajnijih međuvladinih i globalnih nevladinih organizacija te propituje kako se zajednička agenda uključuje u nacionalne sustave obrazovanja. 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a international context ; European context ; educational development  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a international context ; European context ; educational development  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Osnove suvremene pedagogije  |d Zagreb : Hrvatski pedagoško-književni zbor, 1999  |n Mijatović, Antun  |z 953-6134-27-6  |g str. 615-638 
942 |c POG  |t 1.16.1  |u 1  |z Znanstveni 
999 |c 312336  |d 312334