Obrazovanje Roma u Hrvatskoj: pretpostavka za bolju kvalitetu života?

Ne umanjujući važnost cjelovitog, sustavnog istraživanja brojnih fenomena vezanih za Rome: jezik, nacionalna kultura i umjetnost, socijalni i gospodarski ustroj, marginalizacija, socijalna integracija.., upravo je stanovanje, kao i područje odgoja i obrazovanja, svojevrsna sinteza različitosti polaz...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:311416/Details
Matična publikacija: Kako žive hrvatski Romi=How do Croatian Roma live
Biblioteka Zbornici ; knj. 30
Glavni autor: Hrvatić, Neven (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: mul
hrv
eng
LEADER 03189naa a2200241uu 4500
008 131111s2005 xx mul|d
020 |a 9536666-44-8 
035 |a (CROSBI)233727 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
041 |a hrv  |a eng 
100 1 |a Hrvatić, Neven 
245 1 0 |a Obrazovanje Roma u Hrvatskoj: pretpostavka za bolju kvalitetu života? /  |c Hrvatić, Neven. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a The education of the Roma in Croatia: Prerequisites for a better qualiti of life? 
300 |a 177-200/409-434  |f str. 
520 |a Ne umanjujući važnost cjelovitog, sustavnog istraživanja brojnih fenomena vezanih za Rome: jezik, nacionalna kultura i umjetnost, socijalni i gospodarski ustroj, marginalizacija, socijalna integracija.., upravo je stanovanje, kao i područje odgoja i obrazovanja, svojevrsna sinteza različitosti polaznica i jedinstvenosti u pristupu. Za romsku nacionalnu zajednicu u Hrvatskoj presudno je, uz poboljšanje socio-gospodarskog položaja, integriranje u sve segmente društva, ali i neprijeporna potreba očuvanja kulture, tradicije i stila života. Kvalitativni napredak u socijalnoj integraciji i kulturnoj autonomiji Roma u Hrvatskoj moguće je postići samo promptnom, ali sustavnom aktivnošću prema dosljednoj implementaciji dostignutih standarda drugih nacionalnih manjina, uvažavajući sve posebnosti. Početni rezultati obavezuju i institucije države i romsku nacionalnu zajednicu na kooperativnost i realnost u pristupu kako bi hrvatski Romi očuvali etnički identitet i ostvarili manjinska prava, ali i prestali živjeti u getoiziranim, neurbaniziranim naseljima, bez zaposlenja i uz socijalnu pomoć. U ovom kontekstu uređenje prostora, te urbanizacija i uređenje naselja (lokacija naseljenih Romima) predstavlja prioritetni zadatak, tim više što su romska naselja/lokaliteti naseljeni Romima najčešće izvan građevinskih područja naselja, na tuđem zemljištu i u pravilu neodgovarajuće/loše komunalno opremljeni. Svako dalje improviziranje i nedostatak inicijative ponovo marginalizira Rome, koji u Hrvatskoj, na temelju povijesnih iskustava i zbilje, mogu biti vrijedan i prepoznatljiv dio multikulturalnog okružja. Iako je konceptualizacija ustroja specifičnih školskih i nastavnih oblika na romskom jeziku i pismu na samom početku, na temelju istraživanja teorijskih okvira, rezultata znanstvenoistraživačkih projekata, eksperimentalnih programa..., može se predpostaviti kako će i proces ustroja specifičnih oblika odgoja i obrazovanja za pripadnike romske nacionalne manjine biti realiziran na znanstvenoj osnovi i pedagoški kompetentno. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130489 
546 |a HRV-ENG 
690 |a 5.07 
693 |a Romi, način života, oblici stanovanja, socijalna distanca, modeli odgoja i obrazovanja  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Roma, lifestyle, forms of housing, social distance, model of education  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Kako žive hrvatski Romi=How do Croatian Roma live  |d Zagreb : Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2005.  |k Biblioteka Zbornici ; knj. 30  |n Štambuk, Maja  |z 953-6666-44-8  |g str. 177-200/409-434 
942 |c POG  |t 1.16.1  |u 1  |z Znanstveni 
999 |c 311416  |d 311414