Obrazovanje Roma u Hrvatskoj: pretpostavka za bolju kvalitetu života?
Ne umanjujući važnost cjelovitog, sustavnog istraživanja brojnih fenomena vezanih za Rome: jezik, nacionalna kultura i umjetnost, socijalni i gospodarski ustroj, marginalizacija, socijalna integracija.., upravo je stanovanje, kao i područje odgoja i obrazovanja, svojevrsna sinteza različitosti polaz...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:311416/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Kako žive hrvatski Romi=How do Croatian Roma live Biblioteka Zbornici ; knj. 30 |
Glavni autor: | Hrvatić, Neven (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | mul hrv eng |
LEADER | 03189naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s2005 xx mul|d | ||
020 | |a 9536666-44-8 | ||
035 | |a (CROSBI)233727 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
041 | |a hrv |a eng | ||
100 | 1 | |a Hrvatić, Neven | |
245 | 1 | 0 | |a Obrazovanje Roma u Hrvatskoj: pretpostavka za bolju kvalitetu života? / |c Hrvatić, Neven. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a The education of the Roma in Croatia: Prerequisites for a better qualiti of life? | |
300 | |a 177-200/409-434 |f str. | ||
520 | |a Ne umanjujući važnost cjelovitog, sustavnog istraživanja brojnih fenomena vezanih za Rome: jezik, nacionalna kultura i umjetnost, socijalni i gospodarski ustroj, marginalizacija, socijalna integracija.., upravo je stanovanje, kao i područje odgoja i obrazovanja, svojevrsna sinteza različitosti polaznica i jedinstvenosti u pristupu. Za romsku nacionalnu zajednicu u Hrvatskoj presudno je, uz poboljšanje socio-gospodarskog položaja, integriranje u sve segmente društva, ali i neprijeporna potreba očuvanja kulture, tradicije i stila života. Kvalitativni napredak u socijalnoj integraciji i kulturnoj autonomiji Roma u Hrvatskoj moguće je postići samo promptnom, ali sustavnom aktivnošću prema dosljednoj implementaciji dostignutih standarda drugih nacionalnih manjina, uvažavajući sve posebnosti. Početni rezultati obavezuju i institucije države i romsku nacionalnu zajednicu na kooperativnost i realnost u pristupu kako bi hrvatski Romi očuvali etnički identitet i ostvarili manjinska prava, ali i prestali živjeti u getoiziranim, neurbaniziranim naseljima, bez zaposlenja i uz socijalnu pomoć. U ovom kontekstu uređenje prostora, te urbanizacija i uređenje naselja (lokacija naseljenih Romima) predstavlja prioritetni zadatak, tim više što su romska naselja/lokaliteti naseljeni Romima najčešće izvan građevinskih područja naselja, na tuđem zemljištu i u pravilu neodgovarajuće/loše komunalno opremljeni. Svako dalje improviziranje i nedostatak inicijative ponovo marginalizira Rome, koji u Hrvatskoj, na temelju povijesnih iskustava i zbilje, mogu biti vrijedan i prepoznatljiv dio multikulturalnog okružja. Iako je konceptualizacija ustroja specifičnih školskih i nastavnih oblika na romskom jeziku i pismu na samom početku, na temelju istraživanja teorijskih okvira, rezultata znanstvenoistraživačkih projekata, eksperimentalnih programa..., može se predpostaviti kako će i proces ustroja specifičnih oblika odgoja i obrazovanja za pripadnike romske nacionalne manjine biti realiziran na znanstvenoj osnovi i pedagoški kompetentno. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 0130489 | ||
546 | |a HRV-ENG | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a Romi, način života, oblici stanovanja, socijalna distanca, modeli odgoja i obrazovanja |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a Roma, lifestyle, forms of housing, social distance, model of education |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Kako žive hrvatski Romi=How do Croatian Roma live |d Zagreb : Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2005. |k Biblioteka Zbornici ; knj. 30 |n Štambuk, Maja |z 953-6666-44-8 |g str. 177-200/409-434 | |
942 | |c POG |t 1.16.1 |u 1 |z Znanstveni | ||
999 | |c 311416 |d 311414 |