|
|
|
|
LEADER |
03091naa a2200241uu 4500 |
008 |
131105s2005 xx ita|d |
035 |
|
|
|a (CROSBI)200694
|
040 |
|
|
|a HR-ZaFF
|b hrv
|c HR-ZaFF
|e ppiak
|
100 |
1 |
|
|a Čale, Morana
|
245 |
1 |
0 |
|a « ; DIVISO DA L'IMAGINE VERA» ; : RAPPRESENTAZIONE, DISUGUAGLIANZA E IL « ; DOPPIO LAVORO» ; DEL CANZONIERE /
|c Čale, Morana.
|
246 |
3 |
|
|i Naslov na engleskom:
|a « ; DIVISO DA L'IMAGINE VERA» ; : REPRESENTATION, "DISUGUAGLIANZA" AND THE « ; DOPPIO LAVORO» ; IN PETRARCH'S CANZONIERE
|
300 |
|
|
|f str.
|
363 |
|
|
|i 2005
|
500 |
|
|
|a Rad obasiže 5 araka.
|
520 |
|
|
|a U kritičkom diskursu dvostrukost se spominje pri opisu nekoliko aspekata Petrarkina rada: odnosi se katkad na supostavljenost latinskoga i talijanskoga, klasičnih uzora i tradicije ljubavne lirike na romanskim jezicima, humanizma i kršćanske etike, proze i stihova ; obuhvaća raznolikost stila i raspoloženja koju najavljuje uvodni sonet, izmjenu « ; slatkoga» ; i « ; oštroga» ; lirskog registra, spoj autobiografsko-dokumentarnog i njegova preoblikovanja u skladu s književnim obrascima, kolebanje između jedinstvenosti pripovjedno-ideološkog programa i fragmentarne raspršenosi, rascijepljenost i podvojenost lirskog subjekta, međusobnu nedosljednost i metamorfičnost Laurinih aktorijalnih pojava, motive zrcala i Narcisa, sklonost proturječnim lirskim iskazima i sveopći ambigvitet Rasutih rima. Polazeći od pretpostavke da Petrarkin poetički program nikada ne daje konačnu prednost jednome od suprotstavljenih elemenata, nego razlici među njima, članak istražuje metatekstualnu dimenziju motiva « ; dvostrukog posla» ; (XL) i « ; nejednakosti» ; (CCCXVI) u lirskim sastavcima te je povezuje s pojmom « ; diversitas» ; (Fam. XXIII, 19, IV) kojim autor u teorijskom diskursu o oponašanju označava poželjan odnos između uzora i oponašatelja. Različitost se tako nadaje kao tema odnosa izvornika i reprezentacije kao pitanja koje se podjednako tiče odnosa teksta i referencijalnosti i odnosa teksta prema drugim tekstovima, među kojima, uz klasike, Augustina te provansalsku i talijansku liriku, posebno osjetljivo mjesto zauzima Dante. U svjetlu postavke da je posrijedi dominantni problem Petrarkina pisma, razmatraju se soneti LXXVII i LXXVIII, posvećeni Laurinu portretu što ga je na Petrarkinu molbu naslikao Simone Martini, kao i njihova uvriježena tumačenja u platonističkom ključu, kao i nekoliko drugih sastavaka koji se u članku ističu kao relevantni u vezi sa spomenutom temom (poglavito XVI, XC, XCIV, CXXVI).
|
536 |
|
|
|a Projekt MZOS
|f 0130408
|
546 |
|
|
|a ITA
|
690 |
|
|
|a 6.08
|
693 |
|
|
|a "disuguaglianza", "doppio lavoro", rappresentazione, metatestualita', ipotiposi, duplicita'
|l hrv
|2 crosbi
|
693 |
|
|
|a difference, "double work", representation, metatextuality, hypotyposis, doubleness
|l eng
|2 crosbi
|
773 |
0 |
|
|t Studia romanica et anglica zagrabiensia
|g (2005)
|
942 |
|
|
|c PRE
|f 1
|g Poslan
|t 1.01
|u 1
|z Znanstveni
|
999 |
|
|
|c 310312
|d 310310
|