Osobni, obiteljski i okolinski prediktori školskog uspjeha: provjera moderatorske uloge odrastanja u ratom različito stradalim područjima Hrvatske

Oružani sukobi i nasilje u društvu imaju negative posljedice po psihološku dobrobit djece i njihova akademska postignuća. Ciljevi su ovog istraživanja bili usporediti školski uspjeh djece koja odrastaju u područjima Hrvatske različito pogođenim ratom tijekom 1991.-1995. godine, ispitati u kojoj se m...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:310139/Details
Matična publikacija: Psihologijske teme
22 (2013), 1 ; str. 1-28
Glavni autori: Kuterovac-Jagodić, Gordana (-), Keresteš, Gordana (Author), Brković, Irma
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Elektronička verzija članka
LEADER 03420naa a22003257i 4500
003 HR-ZaFF
005 20170706110812.0
008 131105s2013 xx hrv|d
999 |c 310139  |d 310137 
022 |a 1332-0742 
035 |a (CROSBI)632199 
035 |a (CROSBI)649310 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 725  |a Kuterovac-Jagodić, Gordana 
245 1 0 |a Osobni, obiteljski i okolinski prediktori školskog uspjeha: provjera moderatorske uloge odrastanja u ratom različito stradalim područjima Hrvatske /  |c Kuterovac Jagodić, Gordana ; Keresteš, Gordana ; Brković, Irma. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Individual, Family and Environmental Predictors of School Achievement: Testing the Moderating Role of Growing up in Differently War-affected Areas of Croatia 
300 |a 1-28  |f str. 
363 |a 22  |b 1  |i 2013 
520 3 |a Oružani sukobi i nasilje u društvu imaju negative posljedice po psihološku dobrobit djece i njihova akademska postignuća. Ciljevi su ovog istraživanja bili usporediti školski uspjeh djece koja odrastaju u područjima Hrvatske različito pogođenim ratom tijekom 1991.-1995. godine, ispitati u kojoj se mjeri školski uspjeh djece može objasniti odabranim osobnim, obiteljskim i okolinskim varijablama te utvrditi moderira li razina ratnog stradanja područja vezu između prediktora školskog uspjeha i djetetova školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 414 osnovnoškolske djece i roditelja iz ratom manje stradalih i 389 djece i roditelja iz ratom više stradalih područja Hrvatske. Podaci su prikupljeni upitnicima od djece i roditelja. Utvrđeno je kako djeca iz ratom jače zahvaćenih područja imaju slabiji opći školski uspjeh od djece iz ratom manje pogođenih područja, no prosječni uspjeh u oba područja je na razini ocjene vrlo dobar. Višestruke regresijske analize pokazuju kako obiteljski socioekonomski prediktori (obrazovanje roditelja i prihodi obitelji) objašnjavaju 19% posto varijance školskog uspjeha, obiteljski procesni prediktori (pozitivno i negativno roditeljstvo i negativne posljedice rata po oca) 14%, okolinski prediktori (broj prijatelja, broj slobodnih aktivnosti, veličina grada i stupanj ratnog stradanja područja) 12%, a osobni prediktori (spol, dob, red rođenja i broj ponašajnih i emocionalnih simptoma) objašnjavaju 10% varijance školskog uspjeha. Stupanj ratnog stradanja područja moderira odnos između školskog uspjeha i količine djetetovih simptoma, majčina obrazovanja, obiteljskih prihoda, majčina pozitivnog roditeljstva, razreda i veličine grada. Rezultati sugeriraju kako u ratom jače stradalim područjima postoji veća kumulacija rizičnih čimbenika za slabiji školski uspjeh djece, kao i njihovo pojačano djelovanje. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301683-1400 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a školski uspjeh, prediktori, osnovnoškolska djeca, rat, moderacija  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a school achievement, predictors, elementary school children, war, moderation  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |9 720  |a Keresteš, Gordana  |4 aut 
700 1 |9 399  |a Brković, Irma  |4 aut 
773 0 |t Psihologijske teme  |x 1332-0742  |g 22 (2013), 1 ; str. 1-28  |w ffzg.(HR-ZaFF)282106 
856 4 |u http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=148409  |y Elektronička verzija članka 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 3  |z Znanstveni - clanak 
962 |s 2-s2.0-84877675993