Osobni, obiteljski i okolinski prediktori školskog uspjeha: provjera moderatorske uloge odrastanja u ratom različito stradalim područjima Hrvatske
Oružani sukobi i nasilje u društvu imaju negative posljedice po psihološku dobrobit djece i njihova akademska postignuća. Ciljevi su ovog istraživanja bili usporediti školski uspjeh djece koja odrastaju u područjima Hrvatske različito pogođenim ratom tijekom 1991.-1995. godine, ispitati u kojoj se m...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:310139/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Psihologijske teme 22 (2013), 1 ; str. 1-28 |
Glavni autori: | Kuterovac-Jagodić, Gordana (-), Keresteš, Gordana (Author), Brković, Irma |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Online pristup: |
Elektronička verzija članka |
LEADER | 03420naa a22003257i 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | HR-ZaFF | ||
005 | 20170706110812.0 | ||
008 | 131105s2013 xx hrv|d | ||
999 | |c 310139 |d 310137 | ||
022 | |a 1332-0742 | ||
035 | |a (CROSBI)632199 | ||
035 | |a (CROSBI)649310 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 725 |a Kuterovac-Jagodić, Gordana | |
245 | 1 | 0 | |a Osobni, obiteljski i okolinski prediktori školskog uspjeha: provjera moderatorske uloge odrastanja u ratom različito stradalim područjima Hrvatske / |c Kuterovac Jagodić, Gordana ; Keresteš, Gordana ; Brković, Irma. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Individual, Family and Environmental Predictors of School Achievement: Testing the Moderating Role of Growing up in Differently War-affected Areas of Croatia | |
300 | |a 1-28 |f str. | ||
363 | |a 22 |b 1 |i 2013 | ||
520 | 3 | |a Oružani sukobi i nasilje u društvu imaju negative posljedice po psihološku dobrobit djece i njihova akademska postignuća. Ciljevi su ovog istraživanja bili usporediti školski uspjeh djece koja odrastaju u područjima Hrvatske različito pogođenim ratom tijekom 1991.-1995. godine, ispitati u kojoj se mjeri školski uspjeh djece može objasniti odabranim osobnim, obiteljskim i okolinskim varijablama te utvrditi moderira li razina ratnog stradanja područja vezu između prediktora školskog uspjeha i djetetova školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 414 osnovnoškolske djece i roditelja iz ratom manje stradalih i 389 djece i roditelja iz ratom više stradalih područja Hrvatske. Podaci su prikupljeni upitnicima od djece i roditelja. Utvrđeno je kako djeca iz ratom jače zahvaćenih područja imaju slabiji opći školski uspjeh od djece iz ratom manje pogođenih područja, no prosječni uspjeh u oba područja je na razini ocjene vrlo dobar. Višestruke regresijske analize pokazuju kako obiteljski socioekonomski prediktori (obrazovanje roditelja i prihodi obitelji) objašnjavaju 19% posto varijance školskog uspjeha, obiteljski procesni prediktori (pozitivno i negativno roditeljstvo i negativne posljedice rata po oca) 14%, okolinski prediktori (broj prijatelja, broj slobodnih aktivnosti, veličina grada i stupanj ratnog stradanja područja) 12%, a osobni prediktori (spol, dob, red rođenja i broj ponašajnih i emocionalnih simptoma) objašnjavaju 10% varijance školskog uspjeha. Stupanj ratnog stradanja područja moderira odnos između školskog uspjeha i količine djetetovih simptoma, majčina obrazovanja, obiteljskih prihoda, majčina pozitivnog roditeljstva, razreda i veličine grada. Rezultati sugeriraju kako u ratom jače stradalim područjima postoji veća kumulacija rizičnih čimbenika za slabiji školski uspjeh djece, kao i njihovo pojačano djelovanje. | |
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301683-1400 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a školski uspjeh, prediktori, osnovnoškolska djeca, rat, moderacija |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a school achievement, predictors, elementary school children, war, moderation |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |9 720 |a Keresteš, Gordana |4 aut | |
700 | 1 | |9 399 |a Brković, Irma |4 aut | |
773 | 0 | |t Psihologijske teme |x 1332-0742 |g 22 (2013), 1 ; str. 1-28 |w ffzg.(HR-ZaFF)282106 | |
856 | 4 | |u http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=148409 |y Elektronička verzija članka | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 3 |z Znanstveni - clanak | ||
962 | |s 2-s2.0-84877675993 |