Usporedba rezultata transverzalnog i longitudinalnog pristupa procjeni razvoja samoregulacije u ranoj adolescenciji

U ovdje prikazanom istraživanju smo, primjenom kombinirane transverzalne i longitudinalne metodologije, željeli utvrditi kako se u ranoj adolescenciji razvijaju samoregulacijski procesi postulirani modelom selekcije, optimizacije i kompenzacije Baltesa i suradnika (1990, 2002) te provjeriti je li ta...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309707/Details
Matična publikacija: Psihologijske teme
21 (2012), 2 ; str. 273-297
Glavni autori: Brković, Irma (-), Keresteš, Gordana (Author), Kuterovac-Jagodić, Gordana
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Elektronička verzija članka
LEADER 03264naa a2200289uu 4500
005 20160815021746.0
008 131105s2012 xx hrv|d
035 |a (CROSBI)581175 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 399  |a Brković, Irma 
245 1 0 |a Usporedba rezultata transverzalnog i longitudinalnog pristupa procjeni razvoja samoregulacije u ranoj adolescenciji /  |c Brković, Irma ; Keresteš, Gordana ; Kuterovac Jagodić, Gordana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Comparison of cross-sectional and longitudinal approach to assessment of self-regulation development in early adolescence 
300 |a 273-297  |f str. 
363 |a 21  |b 2  |i 2012 
520 |a U ovdje prikazanom istraživanju smo, primjenom kombinirane transverzalne i longitudinalne metodologije, željeli utvrditi kako se u ranoj adolescenciji razvijaju samoregulacijski procesi postulirani modelom selekcije, optimizacije i kompenzacije Baltesa i suradnika (1990, 2002) te provjeriti je li taj razvoj linearan i jednak za djecu različitog spola. Istraživanje je provedeno na učenicima četvrtih do osmih razreda pet zagrebačkih osnovnih škola. U transverzalnom dijelu istraživanja sudjelovalo je 720 djece prosječne dobi 12.6 godina (52% djevojčica), a u longitudinalnom 382 djece koja su na početku istraživanja imala, u prosjeku, 11.2 godine (50% djevojčica). Praćeni su u tri točke mjerenja tijekom dvije godine. Kao mjera dva samoregulacijska procesa, selekcije i restrukturiranja, korišten je Vinjetni upitnik samoregulacije razvijen za potrebe ovog istraživanja. Selekcija se odnosi na strategije odabira ciljeva, a restrukturiranje na korištenje unutarnjih i vanjskih resursa potrebnih za postizanje ciljeva. Rezultati analiza transverzalnih i longitudinalnih podataka konzistentno pokazuju da se selekcija i restrukturiranje smanjuju s dobi te da djevojčice postižu bolje rezultate od dječaka na skali restrukturiranja. Nadalje, utvrdili smo da se selekcija u ranoj adolescenciji smanjuje linearno, slijedeći slične putanje kod dječaka i djevojčica te tijekom cijelog ispitanog razdoblja. Restrukturiranje se smanjuje podjednako za dječake i djevojčice, ali je trend razvoja nelinearan – nakon smanjenja restrukturiranja od četvrtog do šestog razreda dolazi do stagnacije u sedmom te ponovnog smanjenja u osmom razredu. Također, prikazali smo analizu konstruktne valjanosti vinjeta kao alternative upitničkoj mjeri samoregulacije. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301683-1400 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a rana adolescencija, samoregulacija, transverzalno istraživanje, longitudinalno istraživanje, vinjete o samoregulacijskim procesima  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a early adolescence, self-regulation, cross-sectional research, longitudinal research, vignettes of self-regulatory processes  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |9 720  |a Keresteš, Gordana  |4 aut 
700 1 |9 725  |a Kuterovac-Jagodić, Gordana  |4 aut 
773 0 |t Psihologijske teme  |x 1332-0742  |g 21 (2012), 2 ; str. 273-297  |w ffzg.(HR-ZaFF)282106 
856 4 |u http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=132547  |y Elektronička verzija članka 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
962 |s 2-s2.0-84869138445 
999 |c 309707  |d 309705