Usporedba rezultata transverzalnog i longitudinalnog pristupa procjeni razvoja samoregulacije u ranoj adolescenciji
U ovdje prikazanom istraživanju smo, primjenom kombinirane transverzalne i longitudinalne metodologije, željeli utvrditi kako se u ranoj adolescenciji razvijaju samoregulacijski procesi postulirani modelom selekcije, optimizacije i kompenzacije Baltesa i suradnika (1990, 2002) te provjeriti je li ta...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309707/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Psihologijske teme 21 (2012), 2 ; str. 273-297 |
Glavni autori: | Brković, Irma (-), Keresteš, Gordana (Author), Kuterovac-Jagodić, Gordana |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Online pristup: |
Elektronička verzija članka |
LEADER | 03264naa a2200289uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20160815021746.0 | ||
008 | 131105s2012 xx hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)581175 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 399 |a Brković, Irma | |
245 | 1 | 0 | |a Usporedba rezultata transverzalnog i longitudinalnog pristupa procjeni razvoja samoregulacije u ranoj adolescenciji / |c Brković, Irma ; Keresteš, Gordana ; Kuterovac Jagodić, Gordana. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Comparison of cross-sectional and longitudinal approach to assessment of self-regulation development in early adolescence | |
300 | |a 273-297 |f str. | ||
363 | |a 21 |b 2 |i 2012 | ||
520 | |a U ovdje prikazanom istraživanju smo, primjenom kombinirane transverzalne i longitudinalne metodologije, željeli utvrditi kako se u ranoj adolescenciji razvijaju samoregulacijski procesi postulirani modelom selekcije, optimizacije i kompenzacije Baltesa i suradnika (1990, 2002) te provjeriti je li taj razvoj linearan i jednak za djecu različitog spola. Istraživanje je provedeno na učenicima četvrtih do osmih razreda pet zagrebačkih osnovnih škola. U transverzalnom dijelu istraživanja sudjelovalo je 720 djece prosječne dobi 12.6 godina (52% djevojčica), a u longitudinalnom 382 djece koja su na početku istraživanja imala, u prosjeku, 11.2 godine (50% djevojčica). Praćeni su u tri točke mjerenja tijekom dvije godine. Kao mjera dva samoregulacijska procesa, selekcije i restrukturiranja, korišten je Vinjetni upitnik samoregulacije razvijen za potrebe ovog istraživanja. Selekcija se odnosi na strategije odabira ciljeva, a restrukturiranje na korištenje unutarnjih i vanjskih resursa potrebnih za postizanje ciljeva. Rezultati analiza transverzalnih i longitudinalnih podataka konzistentno pokazuju da se selekcija i restrukturiranje smanjuju s dobi te da djevojčice postižu bolje rezultate od dječaka na skali restrukturiranja. Nadalje, utvrdili smo da se selekcija u ranoj adolescenciji smanjuje linearno, slijedeći slične putanje kod dječaka i djevojčica te tijekom cijelog ispitanog razdoblja. Restrukturiranje se smanjuje podjednako za dječake i djevojčice, ali je trend razvoja nelinearan – nakon smanjenja restrukturiranja od četvrtog do šestog razreda dolazi do stagnacije u sedmom te ponovnog smanjenja u osmom razredu. Također, prikazali smo analizu konstruktne valjanosti vinjeta kao alternative upitničkoj mjeri samoregulacije. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301683-1400 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a rana adolescencija, samoregulacija, transverzalno istraživanje, longitudinalno istraživanje, vinjete o samoregulacijskim procesima |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a early adolescence, self-regulation, cross-sectional research, longitudinal research, vignettes of self-regulatory processes |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |9 720 |a Keresteš, Gordana |4 aut | |
700 | 1 | |9 725 |a Kuterovac-Jagodić, Gordana |4 aut | |
773 | 0 | |t Psihologijske teme |x 1332-0742 |g 21 (2012), 2 ; str. 273-297 |w ffzg.(HR-ZaFF)282106 | |
856 | 4 | |u http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=132547 |y Elektronička verzija članka | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak | ||
962 | |s 2-s2.0-84869138445 | ||
999 | |c 309707 |d 309705 |