Interkulturalni odgoj i obrazovanje

Interkulturalni odgoj i obrazovanje nezaobilazan je činitelj u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura, kao i uspostavljanja pozitivnih relacija. Škola može bitno utjecati na formiranje interkulturalnih stavova i pripremanja učenika za međusobne, ravnopravne odnose, a ako zn...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309706/Details
Matična publikacija: Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu
101. (2012.), 127. ; str. 2-4
Glavni autor: Hrvatić, Neven (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02962naa a2200265uu 4500
005 20131205155122.0
008 131105s2012 xx hrv|d
022 |a 0353-636X 
035 |a (CROSBI)581053 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 589  |a Hrvatić, Neven 
245 1 0 |a Interkulturalni odgoj i obrazovanje /  |c Neven Hrvatić. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Intercultural upbringing and education 
300 |a 2-4  |f str. 
363 |a 101.  |b 127.  |i 2012. 
520 |a Interkulturalni odgoj i obrazovanje nezaobilazan je činitelj u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura, kao i uspostavljanja pozitivnih relacija. Škola može bitno utjecati na formiranje interkulturalnih stavova i pripremanja učenika za međusobne, ravnopravne odnose, a ako znamo važnost neizravnog utjecaja skrivenog kurikuluma koji se ogleda u organizaciji, socijalnoj strukturi učenika, kulturi škole, odnosima učitelja i učenika, načinu izvođenja nastave i izvannastavnim aktivnostima učenika..., njezin je utjecaj sveobuhvatan. Tek učenici koji dobro poznaju obilježja i vrijednosti svoga nacionalnoga i kulturnoga identiteta, osposobljeni za nositelje i promicatelje vlastite kulture, mogu ravnopravno stupati u kontakt s drugim kulturama i ostvariti interkulturalnu komunikaciju na svim razinama, a i stvarati senzibilitet i otvorenost za razumijevanje i prihvaćanje drugih ljudi i drugačijih kultura. Kako se značajan segment odgoja i obrazovanja djece i mladih odvija u školi, postoji potreba uvođenja novog kurikuluma u koji bi se ugradili sadržaji s naglaskom na demokratsko društvo, suzbijanje predrasuda, poštivanje različitosti i prava na jednakost, kao i poticale prikladnije metode s naglaskom na aktivnom sudjelovanju u nastavi učenika i roditelja koje bi provodili dobro osposobljeni i interkulturalno kompetentni učitelji. Interkulturalni odgoj i obrazovanje pretpostavlja proces podložan stalnim promjenama u suglasju s postmodernom orijentacijom otvorenog odgoja, gdje škola prestaje biti samo mjesto stjecanja interkulturalnih spoznaja, već kontinuiranog „učenja“ (su)života, suradnje, tolerancije, ravnopravnosti, u kojem neposredno sudjeluju učenici, učitelji, roditelji i okružje. Takav pristup pretpostavlja da cilj interkulturalnog obrazovanja nije znanje, već odnos, stav prema znanju, nova konstrukcija i razina znanja koja omogućuje nastajanje i djelovanje interkulturalne odgojne (školske) zajednice, kao modela i poticaja za šire društvene promjene. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1769 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a interkulturalizam, odgoj, obrazovanje, škola  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Interculturalism, upbringing, education, school  |l eng  |2 crosbi 
700 |4 aut 
773 0 |t Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu  |x 0353-636X  |g 101. (2012.), 127. ; str. 2-4 
942 |c CLA  |t 1.04  |u 2  |z Strucni - clanak 
999 |c 309706  |d 309704