Interkulturalni odgoj i obrazovanje
Interkulturalni odgoj i obrazovanje nezaobilazan je činitelj u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura, kao i uspostavljanja pozitivnih relacija. Škola može bitno utjecati na formiranje interkulturalnih stavova i pripremanja učenika za međusobne, ravnopravne odnose, a ako zn...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309706/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu 101. (2012.), 127. ; str. 2-4 |
Glavni autor: | Hrvatić, Neven (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02962naa a2200265uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20131205155122.0 | ||
008 | 131105s2012 xx hrv|d | ||
022 | |a 0353-636X | ||
035 | |a (CROSBI)581053 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 589 |a Hrvatić, Neven | |
245 | 1 | 0 | |a Interkulturalni odgoj i obrazovanje / |c Neven Hrvatić. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Intercultural upbringing and education | |
300 | |a 2-4 |f str. | ||
363 | |a 101. |b 127. |i 2012. | ||
520 | |a Interkulturalni odgoj i obrazovanje nezaobilazan je činitelj u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura, kao i uspostavljanja pozitivnih relacija. Škola može bitno utjecati na formiranje interkulturalnih stavova i pripremanja učenika za međusobne, ravnopravne odnose, a ako znamo važnost neizravnog utjecaja skrivenog kurikuluma koji se ogleda u organizaciji, socijalnoj strukturi učenika, kulturi škole, odnosima učitelja i učenika, načinu izvođenja nastave i izvannastavnim aktivnostima učenika..., njezin je utjecaj sveobuhvatan. Tek učenici koji dobro poznaju obilježja i vrijednosti svoga nacionalnoga i kulturnoga identiteta, osposobljeni za nositelje i promicatelje vlastite kulture, mogu ravnopravno stupati u kontakt s drugim kulturama i ostvariti interkulturalnu komunikaciju na svim razinama, a i stvarati senzibilitet i otvorenost za razumijevanje i prihvaćanje drugih ljudi i drugačijih kultura. Kako se značajan segment odgoja i obrazovanja djece i mladih odvija u školi, postoji potreba uvođenja novog kurikuluma u koji bi se ugradili sadržaji s naglaskom na demokratsko društvo, suzbijanje predrasuda, poštivanje različitosti i prava na jednakost, kao i poticale prikladnije metode s naglaskom na aktivnom sudjelovanju u nastavi učenika i roditelja koje bi provodili dobro osposobljeni i interkulturalno kompetentni učitelji. Interkulturalni odgoj i obrazovanje pretpostavlja proces podložan stalnim promjenama u suglasju s postmodernom orijentacijom otvorenog odgoja, gdje škola prestaje biti samo mjesto stjecanja interkulturalnih spoznaja, već kontinuiranog „učenja“ (su)života, suradnje, tolerancije, ravnopravnosti, u kojem neposredno sudjeluju učenici, učitelji, roditelji i okružje. Takav pristup pretpostavlja da cilj interkulturalnog obrazovanja nije znanje, već odnos, stav prema znanju, nova konstrukcija i razina znanja koja omogućuje nastajanje i djelovanje interkulturalne odgojne (školske) zajednice, kao modela i poticaja za šire društvene promjene. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301761-1769 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a interkulturalizam, odgoj, obrazovanje, škola |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a Interculturalism, upbringing, education, school |l eng |2 crosbi | ||
700 | |4 aut | ||
773 | 0 | |t Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu |x 0353-636X |g 101. (2012.), 127. ; str. 2-4 | |
942 | |c CLA |t 1.04 |u 2 |z Strucni - clanak | ||
999 | |c 309706 |d 309704 |