Različitost u kontekstu suvremenog kurikuluma

Promišljanje različitosti u kontekstu suvremenog kurikuluma podrazumijeva različitost kao temelj koncepcije suvremenog kurikuluma koji svim učenicima pruža jednake mogućnosti za sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu u skladu s njihovim mogućnostima i uvažavanje njihovih potreba uvjetovanih poseb...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309633/Details
Matična publikacija: Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja
60 (2011), 2 ; str. 149-164
Glavni autori: Bedeković, Vesna (-), Zrilić, Smiljana (Author), Jurčić, Marko, pedagog
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03044naa a2200277uu 4500
005 20140115115354.0
008 131105s2011 xx hrv|d
022 |a 0037-654X 
035 |a (CROSBI)571445 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Bedeković, Vesna. 
245 1 0 |a Različitost u kontekstu suvremenog kurikuluma /  |c Vesna Bedeković, Marko Jurčić, Smiljana Zrilić. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Diversities in the context of a modern curriculum 
300 |a 149-164  |f str. 
363 |a 60  |b 2  |i 2011. 
520 |a Promišljanje različitosti u kontekstu suvremenog kurikuluma podrazumijeva različitost kao temelj koncepcije suvremenog kurikuluma koji svim učenicima pruža jednake mogućnosti za sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu u skladu s njihovim mogućnostima i uvažavanje njihovih potreba uvjetovanih posebnostima i teškoćama na individualnoj razini. Najpotpunije usmjeravanje prema individualnim razlikama učenika u poučavanju i učenju čini učitelj kada unutar nastavnoga kurikuluma kurikulumski određuje i razvija ciljeve, planira i programira nastavne sadržaje, kreira nastavni proces, donosi odluku o metodama i sredstvima poučavanja, primjenjuje razumnu umreženu kombinaciju socijalnih oblika rada te ispravnim postupkom utvrđuje vrijednost postignuća, tako da učenici imaju svoj vlastiti tijek razvoja potencijala. Ovdje se prvenstveno misli na razvoj potencijala učenika s posebnim potrebama, bilo da se radi o učenicima s teškoćama ili onima koji se ističu darovitošću, kao i na razvoj potencijala kulturno različitih učenika. Razvoj odnosa prema učenicima različitog kulturnog podrijetla smatra se ključnim čimbenikom suočavanja s neminovnim promjenama uzrokovanima prijelazom jedinstvenih monokulturalnih u kulturno pluralne zajednice. Međusobni kontakti kulturno različitih učenika pritom podrazumijevaju nužnost kvalitetnog suodnosa temeljenog na ideji interkulturalizma kao mogućeg rješenja za kvalitetan suživot u suvremenim multikulturalnim zajednicama. U tom je kontekstu cilj Hrvatskog nacionalnoga okvirnog kurikuluma omogućiti polaznicima odgojno-obrazovnih ustanova na razini osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja postizanje najviše razine znanja u skladu s njihovim potencijalima, uvažavajući pritom različitost svakog pojedinog učenika kao osnovnu pretpostavku sužvota u multikulturnom društvu. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1769 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a suvremeni kurikulum, kompetencije, različitost, učenici s posebnim potrebama, multikulturalno društvo  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a modern curriculum, competencies, diversity, students with special needs, multicultural society  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |4 aut  |a Zrilić, Smiljana. 
700 1 |9 591  |a Jurčić, Marko,   |c pedagog  |4 aut 
773 0 |t Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja  |x 0037-654X  |g 60 (2011), 2 ; str. 149-164 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 309633  |d 309631