Različitost u kontekstu suvremenog kurikuluma
Promišljanje različitosti u kontekstu suvremenog kurikuluma podrazumijeva različitost kao temelj koncepcije suvremenog kurikuluma koji svim učenicima pruža jednake mogućnosti za sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu u skladu s njihovim mogućnostima i uvažavanje njihovih potreba uvjetovanih poseb...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309633/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja 60 (2011), 2 ; str. 149-164 |
Glavni autori: | Bedeković, Vesna (-), Zrilić, Smiljana (Author), Jurčić, Marko, pedagog |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 03044naa a2200277uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20140115115354.0 | ||
008 | 131105s2011 xx hrv|d | ||
022 | |a 0037-654X | ||
035 | |a (CROSBI)571445 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Bedeković, Vesna. | |
245 | 1 | 0 | |a Različitost u kontekstu suvremenog kurikuluma / |c Vesna Bedeković, Marko Jurčić, Smiljana Zrilić. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Diversities in the context of a modern curriculum | |
300 | |a 149-164 |f str. | ||
363 | |a 60 |b 2 |i 2011. | ||
520 | |a Promišljanje različitosti u kontekstu suvremenog kurikuluma podrazumijeva različitost kao temelj koncepcije suvremenog kurikuluma koji svim učenicima pruža jednake mogućnosti za sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu u skladu s njihovim mogućnostima i uvažavanje njihovih potreba uvjetovanih posebnostima i teškoćama na individualnoj razini. Najpotpunije usmjeravanje prema individualnim razlikama učenika u poučavanju i učenju čini učitelj kada unutar nastavnoga kurikuluma kurikulumski određuje i razvija ciljeve, planira i programira nastavne sadržaje, kreira nastavni proces, donosi odluku o metodama i sredstvima poučavanja, primjenjuje razumnu umreženu kombinaciju socijalnih oblika rada te ispravnim postupkom utvrđuje vrijednost postignuća, tako da učenici imaju svoj vlastiti tijek razvoja potencijala. Ovdje se prvenstveno misli na razvoj potencijala učenika s posebnim potrebama, bilo da se radi o učenicima s teškoćama ili onima koji se ističu darovitošću, kao i na razvoj potencijala kulturno različitih učenika. Razvoj odnosa prema učenicima različitog kulturnog podrijetla smatra se ključnim čimbenikom suočavanja s neminovnim promjenama uzrokovanima prijelazom jedinstvenih monokulturalnih u kulturno pluralne zajednice. Međusobni kontakti kulturno različitih učenika pritom podrazumijevaju nužnost kvalitetnog suodnosa temeljenog na ideji interkulturalizma kao mogućeg rješenja za kvalitetan suživot u suvremenim multikulturalnim zajednicama. U tom je kontekstu cilj Hrvatskog nacionalnoga okvirnog kurikuluma omogućiti polaznicima odgojno-obrazovnih ustanova na razini osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja postizanje najviše razine znanja u skladu s njihovim potencijalima, uvažavajući pritom različitost svakog pojedinog učenika kao osnovnu pretpostavku sužvota u multikulturnom društvu. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301761-1769 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a suvremeni kurikulum, kompetencije, različitost, učenici s posebnim potrebama, multikulturalno društvo |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a modern curriculum, competencies, diversity, students with special needs, multicultural society |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |4 aut |a Zrilić, Smiljana. | |
700 | 1 | |9 591 |a Jurčić, Marko, |c pedagog |4 aut | |
773 | 0 | |t Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja |x 0037-654X |g 60 (2011), 2 ; str. 149-164 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 309633 |d 309631 |