Hofstedeova dimenzija muževnosti kao analitički okvir rodne jednakosti i seksualne različitosti

Hofstedeov model “nacionalne kulture” posljednjih nekoliko desetljeća ima značajno mjesto među kroskulturnim istraživačkim pristupima čiji je cilj doprinos razumijevanju odnosa između kulture i identiteta. Dimenzija muževnosti u radu je primijenjena kao analitički okvir spolne/rodne diskriminacije i...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309161/Details
Matična publikacija: Pedagogijska istraživanja
8 (2011) (2011), 1 ; str. 171-183
Glavni autor: Bartulović, Marija pedagoginja (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02569naa a2200277uu 4500
003 HR-ZaFF
005 20170703141041.0
008 131105s2011 xx hrv|d
999 |c 309161  |d 309159 
022 |a 1334-7888 
035 |a (CROSBI)524450 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 577  |a Bartulović, Marija  |c pedagoginja 
245 1 0 |a Hofstedeova dimenzija muževnosti kao analitički okvir rodne jednakosti i seksualne različitosti /  |c Marija Bartulović. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Hofstede's Dimension of Masculinity as an Analytical Framework for Gender Equality and Sexual Difference 
300 |a 171-183  |f str. 
363 |a 8 (2011)  |b 1  |i 2011 
520 |a Hofstedeov model “nacionalne kulture” posljednjih nekoliko desetljeća ima značajno mjesto među kroskulturnim istraživačkim pristupima čiji je cilj doprinos razumijevanju odnosa između kulture i identiteta. Dimenzija muževnosti u radu je primijenjena kao analitički okvir spolne/rodne diskriminacije iz kritičke perspektive, s ciljem afirmiranja rodne osviještenosti kao dimenzije interkulturnog kurikuluma. Nakon promišljanja o diskriminaciji kao nerecipročnom odnosu utemeljenom u neosviještenosti, spolna/rodna diskriminacija je povezana s muževnošću nacionalne kulture i problematizirana na razini spolne strukture obrazovnih djelatnika u Hrvatskoj te reprodukcije spolnih/rodnih sterotipa u interakcijsko-komunikacijskom aspektu obrazovanja. Drugi dio rada posvećen je problemu neosjetljivosti hrvatskog obrazovnog sustava za pitanja seksualnih različitosti. Hofstedeovi nalazi o međupovezanosti muževnosti nacionalne kulture, stavova o seksualnosti i kulturne konstrukcije seksualnog ponašanja iskorišteni su kao okvir za interpretaciju neuspjelog pokušaja uvođenja seksualnog obrazovanja u hrvatski odgojno-obrazovni sustav. Završni dio rada doprinosi razumijevanju sustavnog seksualnog obrazovanja kao integralne sastavnice interkulturnog kurikuluma te nužnog koraka za implementaciju rodne perspektive u obrazovanju. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1769 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a Hofstede, muževnost, spolna/rodna diskriminacija, seksualna različitost, interkulturno obrazovanje, rodna perspektiva  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Hofstede, masculinity, sex/gender discrimination, sexual diversity, intercultural education, gender perspective  |l eng  |2 crosbi 
700 |4 aut 
773 0 |t Pedagogijska istraživanja  |x 1334-7888  |g 8 (2011) (2011), 1 ; str. 171-183 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak