Osmanska vojska i politička ikonografija u 17. i 18. stoljeću u kontinentalnoj Hrvatskoj

Pojava i način prikaza osmanskih vojnika u umjetnosti kontinentalne Hrvatske tijekom 17. i 18. stoljeća označeni su povijesnim kontekstom: ratovima i sukobima. Na primjer, rimski vojnici u prizorima Raspeća odjeveni su kao zamišljeni Osmanlije ; slično je naslikan Dioskur, poganski otac ranokršćansk...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309148/Details
Matična publikacija: Peristil : zbornik radova za povijest umjetnosti
LIII. (2010.), str. 153-160
Glavni autor: Cvetnić, Sanja (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02363naa a2200241uu 4500
008 131105s2010 xx hrv|d
022 |a 0053-6707 
035 |a (CROSBI)522600 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 456  |a Cvetnić, Sanja 
245 1 0 |a Osmanska vojska i politička ikonografija u 17. i 18. stoljeću u kontinentalnoj Hrvatskoj /  |c Cvetnić, Sanja. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Ottoman (Osmanli) army and the political iconography in the 17th and 18th century in continental Croatia 
300 |a 153-160  |f str. 
363 |a LIII.  |i 2010. 
520 |a Pojava i način prikaza osmanskih vojnika u umjetnosti kontinentalne Hrvatske tijekom 17. i 18. stoljeća označeni su povijesnim kontekstom: ratovima i sukobima. Na primjer, rimski vojnici u prizorima Raspeća odjeveni su kao zamišljeni Osmanlije ; slično je naslikan Dioskur, poganski otac ranokršćanske djevice mučenice sv. Barbare ; trinaestostoljetnoga sveca Franju Asiškoga tijekom misionarskoga pohoda u Siriju zarobili su – ponovno – »osmanski vojnici«. Janjičari, spahije i pokoji alajbeg ušli su u slikarstvo i skulpturu kroz dramaturški nemoguće situacije, i bili su predstavljeni kroz različite biblijske i hagiografske naracije koje im nisu pripadale. Ikonografski negativci odjeveni su u vojne odore Osmanskoga Carstva, jer to je vrlo moćno sredstvo političke propagande. Za razliku od takvoga umjetničkoga egzorcizma vlastitih strahova umjetnikā, naručiteljā i publike, očekivanoga na promjenjivoj granicu prema moćnom Carstvu, postoje i suprotni primjeri koji potvrđuju fascinaciju Osmanlijama, islamom, i zavodljivom kulturom koja se raširila Europom u valu poznatom kao turska moda (francuski turquerie, talijanski alla Turca, njemački Turkomanie) začetke koje nalazimo u Tizianovim slikama i djelima venecijanskih umjetnika 16. stoljeća. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1012654-1073 
546 |a HRV 
690 |a 6.05 
693 |a politička ikonografija, slikarstvo, Hrvatska, osmanski vojnici, 17. i 18. stoljeće  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a political iconography, painting, Croatia, Ottoman soldiers, 17th and 18th century  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Peristil : zbornik radova za povijest umjetnosti  |x 0053-6707  |g LIII. (2010.), str. 153-160 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - prethodno priopcenje 
999 |c 309148  |d 309146