Osmanska vojska i politička ikonografija u 17. i 18. stoljeću u kontinentalnoj Hrvatskoj
Pojava i način prikaza osmanskih vojnika u umjetnosti kontinentalne Hrvatske tijekom 17. i 18. stoljeća označeni su povijesnim kontekstom: ratovima i sukobima. Na primjer, rimski vojnici u prizorima Raspeća odjeveni su kao zamišljeni Osmanlije ; slično je naslikan Dioskur, poganski otac ranokršćansk...
| Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309148/Details |
|---|---|
| Matična publikacija: |
Peristil : zbornik radova za povijest umjetnosti LIII. (2010.), str. 153-160 |
| Glavni autor: | Cvetnić, Sanja (-) |
| Vrsta građe: | Članak |
| Jezik: | hrv |
| LEADER | 02363naa a2200241uu 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 008 | 131105s2010 xx hrv|d | ||
| 022 | |a 0053-6707 | ||
| 035 | |a (CROSBI)522600 | ||
| 040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
| 100 | 1 | |9 456 |a Cvetnić, Sanja | |
| 245 | 1 | 0 | |a Osmanska vojska i politička ikonografija u 17. i 18. stoljeću u kontinentalnoj Hrvatskoj / |c Cvetnić, Sanja. |
| 246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Ottoman (Osmanli) army and the political iconography in the 17th and 18th century in continental Croatia | |
| 300 | |a 153-160 |f str. | ||
| 363 | |a LIII. |i 2010. | ||
| 520 | |a Pojava i način prikaza osmanskih vojnika u umjetnosti kontinentalne Hrvatske tijekom 17. i 18. stoljeća označeni su povijesnim kontekstom: ratovima i sukobima. Na primjer, rimski vojnici u prizorima Raspeća odjeveni su kao zamišljeni Osmanlije ; slično je naslikan Dioskur, poganski otac ranokršćanske djevice mučenice sv. Barbare ; trinaestostoljetnoga sveca Franju Asiškoga tijekom misionarskoga pohoda u Siriju zarobili su – ponovno – »osmanski vojnici«. Janjičari, spahije i pokoji alajbeg ušli su u slikarstvo i skulpturu kroz dramaturški nemoguće situacije, i bili su predstavljeni kroz različite biblijske i hagiografske naracije koje im nisu pripadale. Ikonografski negativci odjeveni su u vojne odore Osmanskoga Carstva, jer to je vrlo moćno sredstvo političke propagande. Za razliku od takvoga umjetničkoga egzorcizma vlastitih strahova umjetnikā, naručiteljā i publike, očekivanoga na promjenjivoj granicu prema moćnom Carstvu, postoje i suprotni primjeri koji potvrđuju fascinaciju Osmanlijama, islamom, i zavodljivom kulturom koja se raširila Europom u valu poznatom kao turska moda (francuski turquerie, talijanski alla Turca, njemački Turkomanie) začetke koje nalazimo u Tizianovim slikama i djelima venecijanskih umjetnika 16. stoljeća. | ||
| 536 | |a Projekt MZOS |f 130-1012654-1073 | ||
| 546 | |a HRV | ||
| 690 | |a 6.05 | ||
| 693 | |a politička ikonografija, slikarstvo, Hrvatska, osmanski vojnici, 17. i 18. stoljeće |l hrv |2 crosbi | ||
| 693 | |a political iconography, painting, Croatia, Ottoman soldiers, 17th and 18th century |l eng |2 crosbi | ||
| 773 | 0 | |t Peristil : zbornik radova za povijest umjetnosti |x 0053-6707 |g LIII. (2010.), str. 153-160 | |
| 942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - prethodno priopcenje | ||
| 999 | |c 309148 |d 309146 | ||