Imaju li medvjedići jednak broj bombona? Konceptualno razumijevanje osnovnih svojstava zbrajanja
Niz istraživanja ukazuje da napredak u stjecanju matematičkih kompetencija zahtijeva kvalitativni skok u konceptualnom razumijevanju. Jedan takav ključni konceptualni napredak koji predstavlja osnovu za stjecanje vještine zbrajanja jest razumijevanje odnosa dio-cjelina. Istraživanja redoslijeda koji...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:307966/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Suvremena psihologija 12 (2009), 1 ; str. 99-118 |
Glavni autori: | Rovan, Daria (-), Pavlin-Bernardić, Nina (Author), Vlahović-Štetić, Vesna |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Online pristup: |
Elektronička verzija članka |
LEADER | 03078naa a2200289uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20160815132845.0 | ||
008 | 131105s2009 xx hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)408928 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 771 |a Rovan, Daria | |
245 | 1 | 0 | |a Imaju li medvjedići jednak broj bombona? Konceptualno razumijevanje osnovnih svojstava zbrajanja / |c Rovan, Daria ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Do the bears have equal number of sweets? Conceptual understanding of basic addition principles | |
300 | |a 99-118 |f str. | ||
363 | |a 12 |b 1 |i 2009 | ||
520 | |a Niz istraživanja ukazuje da napredak u stjecanju matematičkih kompetencija zahtijeva kvalitativni skok u konceptualnom razumijevanju. Jedan takav ključni konceptualni napredak koji predstavlja osnovu za stjecanje vještine zbrajanja jest razumijevanje odnosa dio-cjelina. Istraživanja redoslijeda kojim djeca usvajaju osnovne principe zbrajanja – aditivnost, komutativnost i asocijativnost – omogućuju bolje razumijevanje razvoja znanja o odnosu dio-cjelina. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi postoje li dobne razlike u razumijevanju osnovnih svojstava zbrajanja te utvrditi postoje li razlike u razumijevanju pojedinih svojstava zbrajanja. U istraživanju su sudjelovala djeca predškolskog uzrasta stara 4 godine (N = 41), 5 godina (N = 89) i 6 godina (N = 76), te učenici prvog razreda osnovne škole (N = 77). Razumijevanje principa zbrajanja ispitano je prezentiranjem zadataka u kontekstu konkretnih objekata. Glavni efekt dobi pokazao se značajnim za sva svojstva zbrajanja pri čemu se pokazalo da su starija djeca uspješnija u rješavanju ovakvih zadataka. Rezultati također ukazuju da nema razlika u razumijevanju principa aditivnosti, komutativnosti i asocijativnosti. Kako bismo provjerili postoje li kvalitativne razlike u dječjim obrazloženjima odgovora, detaljno su analizirana objašnjenja koja su djeca davala prilikom rješavanja zadataka. Pokazalo se da djeca uspješna u rješavanju zadataka u pravilu daju bolje elaborirana objašnjenja od one koja griješe što ukazuje na različite razine konceptualnog znanja o zbrajanju. Dobiveni rezultati u skladu su s modelom Baroodyja i sur. (2003) te s opisom protokvantitativne razine rezoniranja u okviru modela Resnickove (1992). | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301676-1357 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a konceptualno razumijevanje, aditivnost, komutativnost, asocijativnost |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a conceptual development, additive decomposition, commutativity, associativity |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |9 753 |a Pavlin-Bernardić, Nina |4 aut | |
700 | 1 | |9 791 |a Vlahović-Štetić, Vesna |4 aut | |
773 | 0 | |t Suvremena psihologija |x 1331-9264 |g 12 (2009), 1 ; str. 99-118 |w ffzg.(HR-ZaFF)238399 | |
856 | 4 | |u http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=122967 |y Elektronička verzija članka | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak | ||
962 | |w WOS:000268070900007 |s 2-s2.0-68149160231 | ||
999 | |c 307966 |d 307964 |