Imaju li medvjedići jednak broj bombona? Konceptualno razumijevanje osnovnih svojstava zbrajanja

Niz istraživanja ukazuje da napredak u stjecanju matematičkih kompetencija zahtijeva kvalitativni skok u konceptualnom razumijevanju. Jedan takav ključni konceptualni napredak koji predstavlja osnovu za stjecanje vještine zbrajanja jest razumijevanje odnosa dio-cjelina. Istraživanja redoslijeda koji...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:307966/Details
Matična publikacija: Suvremena psihologija
12 (2009), 1 ; str. 99-118
Glavni autori: Rovan, Daria (-), Pavlin-Bernardić, Nina (Author), Vlahović-Štetić, Vesna
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Elektronička verzija članka
LEADER 03078naa a2200289uu 4500
005 20160815132845.0
008 131105s2009 xx hrv|d
035 |a (CROSBI)408928 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 771  |a Rovan, Daria 
245 1 0 |a Imaju li medvjedići jednak broj bombona? Konceptualno razumijevanje osnovnih svojstava zbrajanja /  |c Rovan, Daria ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Do the bears have equal number of sweets? Conceptual understanding of basic addition principles 
300 |a 99-118  |f str. 
363 |a 12  |b 1  |i 2009 
520 |a Niz istraživanja ukazuje da napredak u stjecanju matematičkih kompetencija zahtijeva kvalitativni skok u konceptualnom razumijevanju. Jedan takav ključni konceptualni napredak koji predstavlja osnovu za stjecanje vještine zbrajanja jest razumijevanje odnosa dio-cjelina. Istraživanja redoslijeda kojim djeca usvajaju osnovne principe zbrajanja – aditivnost, komutativnost i asocijativnost – omogućuju bolje razumijevanje razvoja znanja o odnosu dio-cjelina. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi postoje li dobne razlike u razumijevanju osnovnih svojstava zbrajanja te utvrditi postoje li razlike u razumijevanju pojedinih svojstava zbrajanja. U istraživanju su sudjelovala djeca predškolskog uzrasta stara 4 godine (N = 41), 5 godina (N = 89) i 6 godina (N = 76), te učenici prvog razreda osnovne škole (N = 77). Razumijevanje principa zbrajanja ispitano je prezentiranjem zadataka u kontekstu konkretnih objekata. Glavni efekt dobi pokazao se značajnim za sva svojstva zbrajanja pri čemu se pokazalo da su starija djeca uspješnija u rješavanju ovakvih zadataka. Rezultati također ukazuju da nema razlika u razumijevanju principa aditivnosti, komutativnosti i asocijativnosti. Kako bismo provjerili postoje li kvalitativne razlike u dječjim obrazloženjima odgovora, detaljno su analizirana objašnjenja koja su djeca davala prilikom rješavanja zadataka. Pokazalo se da djeca uspješna u rješavanju zadataka u pravilu daju bolje elaborirana objašnjenja od one koja griješe što ukazuje na različite razine konceptualnog znanja o zbrajanju. Dobiveni rezultati u skladu su s modelom Baroodyja i sur. (2003) te s opisom protokvantitativne razine rezoniranja u okviru modela Resnickove (1992). 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301676-1357 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a konceptualno razumijevanje, aditivnost, komutativnost, asocijativnost  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a conceptual development, additive decomposition, commutativity, associativity  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |9 753  |a Pavlin-Bernardić, Nina  |4 aut 
700 1 |9 791  |a Vlahović-Štetić, Vesna  |4 aut 
773 0 |t Suvremena psihologija  |x 1331-9264  |g 12 (2009), 1 ; str. 99-118  |w ffzg.(HR-ZaFF)238399 
856 4 |u http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=122967  |y Elektronička verzija članka 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
962 |w WOS:000268070900007  |s 2-s2.0-68149160231 
999 |c 307966  |d 307964