Slikarstvo Božidara Rašice

Božidar Rašica bio je po obrazovanju arhitekt, međutim prva je javna priznanja, ali podjednako tako i žestoka osporavanja, doživio kao slikar. Bio je član umjetničke grupe Exat - 51, a uz Vladu Kristla, Ivana Picelja i Aleksandra Srneca sudionikom povijesne izložbe slika koja je održana u veljači 19...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:307224/Details
Matična publikacija: Peristil, Zbornik radova za povijest umjetnosti
50 (2007), str. 319-338
Glavni autor: Maković, Zvonko (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02472naa a2200241uu 4500
008 131105s2007 xx hrv|d
022 |a 0553-6707) 
035 |a (CROSBI)338483 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Maković, Zvonko 
245 1 0 |a Slikarstvo Božidara Rašice /  |c Maković, Zvonko. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Božidar Rašica: Painting 
300 |a 319-338  |f str. 
363 |a 50  |i 2007 
520 |a Božidar Rašica bio je po obrazovanju arhitekt, međutim prva je javna priznanja, ali podjednako tako i žestoka osporavanja, doživio kao slikar. Bio je član umjetničke grupe Exat - 51, a uz Vladu Kristla, Ivana Picelja i Aleksandra Srneca sudionikom povijesne izložbe slika koja je održana u veljači 1953. godine u Zagrebu i nešto kasnije u Beogradu. To izlaganje potpuno apstraktnih slika četvorice autora imalo je programatsko obilježje. Oni su jasno dali do znanja da u rigidno doba socijalističke stvarnosti ne prihvaćaju norme socijalističkog realizma i da u zasadama povijesnih avangardi vide zdrave impulse koji mogu biti djelotvorni i za umjetnost novog vremena. Rašica je među tom četvoricom slikara bio jedini koji je imao povijest, čije se djelo može pratiti i dvadesetak godina prije spomenutih nastupa. Pa ipak, u kronologiji događaja, štoviše u povijesti hrvatske umjetnosti druge polovice 20. stoljeća, vjerojatno niti jedan slikar nije ostao zabilježen u tako reduciranom opsegu kao što je to bio Božidar Rašica. Ono što se kontinuirano citiralo, spominjalo, izlagalo, bilo je svedeno na 5 ili 6 godina prve polovice 50-tih. Za njegove rane slikarske afinitete, pa i slike od kojih su najatsrije nastale oko 1930., zaslužan je bio Kosta Strajnić, kritičar i konzervator u Dubrovniku, gdje se Rašica i formirao. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301080-1079 
546 |a HRV 
690 |a 6.05 
693 |a Grupa Exat-51, Vlado Kristl, Ivan Picelj, Božidar Rašica, Aleksandar Srnec, Ignjat Job, Antun Motika, Edo Murtić, Kosta Strajnić, apstraktno slikarstvo, ekspresionizam, Istra, Vrsar  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Group Exat-51, Vlado Kristl, Ivan Picelj, Božidar Rašica, Aleksandar Srnec, Ignjat Job, Antun Motika, Edo Murtić, Kosta Strajnić, Abstract painiting, Expresionism, Istria, Vrsar  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Peristil, Zbornik radova za povijest umjetnosti  |x 0553-6707)  |g 50 (2007), str. 319-338 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 307224  |d 307222