Slikarstvo Božidara Rašice
Božidar Rašica bio je po obrazovanju arhitekt, međutim prva je javna priznanja, ali podjednako tako i žestoka osporavanja, doživio kao slikar. Bio je član umjetničke grupe Exat - 51, a uz Vladu Kristla, Ivana Picelja i Aleksandra Srneca sudionikom povijesne izložbe slika koja je održana u veljači 19...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:307224/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Peristil, Zbornik radova za povijest umjetnosti 50 (2007), str. 319-338 |
Glavni autor: | Maković, Zvonko (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02472naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s2007 xx hrv|d | ||
022 | |a 0553-6707) | ||
035 | |a (CROSBI)338483 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Maković, Zvonko | |
245 | 1 | 0 | |a Slikarstvo Božidara Rašice / |c Maković, Zvonko. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Božidar Rašica: Painting | |
300 | |a 319-338 |f str. | ||
363 | |a 50 |i 2007 | ||
520 | |a Božidar Rašica bio je po obrazovanju arhitekt, međutim prva je javna priznanja, ali podjednako tako i žestoka osporavanja, doživio kao slikar. Bio je član umjetničke grupe Exat - 51, a uz Vladu Kristla, Ivana Picelja i Aleksandra Srneca sudionikom povijesne izložbe slika koja je održana u veljači 1953. godine u Zagrebu i nešto kasnije u Beogradu. To izlaganje potpuno apstraktnih slika četvorice autora imalo je programatsko obilježje. Oni su jasno dali do znanja da u rigidno doba socijalističke stvarnosti ne prihvaćaju norme socijalističkog realizma i da u zasadama povijesnih avangardi vide zdrave impulse koji mogu biti djelotvorni i za umjetnost novog vremena. Rašica je među tom četvoricom slikara bio jedini koji je imao povijest, čije se djelo može pratiti i dvadesetak godina prije spomenutih nastupa. Pa ipak, u kronologiji događaja, štoviše u povijesti hrvatske umjetnosti druge polovice 20. stoljeća, vjerojatno niti jedan slikar nije ostao zabilježen u tako reduciranom opsegu kao što je to bio Božidar Rašica. Ono što se kontinuirano citiralo, spominjalo, izlagalo, bilo je svedeno na 5 ili 6 godina prve polovice 50-tih. Za njegove rane slikarske afinitete, pa i slike od kojih su najatsrije nastale oko 1930., zaslužan je bio Kosta Strajnić, kritičar i konzervator u Dubrovniku, gdje se Rašica i formirao. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301080-1079 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.05 | ||
693 | |a Grupa Exat-51, Vlado Kristl, Ivan Picelj, Božidar Rašica, Aleksandar Srnec, Ignjat Job, Antun Motika, Edo Murtić, Kosta Strajnić, apstraktno slikarstvo, ekspresionizam, Istra, Vrsar |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a Group Exat-51, Vlado Kristl, Ivan Picelj, Božidar Rašica, Aleksandar Srnec, Ignjat Job, Antun Motika, Edo Murtić, Kosta Strajnić, Abstract painiting, Expresionism, Istria, Vrsar |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Peristil, Zbornik radova za povijest umjetnosti |x 0553-6707) |g 50 (2007), str. 319-338 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 307224 |d 307222 |