Interkulturalna, transkulturalna, i modernistička dramaturgija Radovana Ivšića: Sunčani grad kao 'totalni teatar'
U radu se na početku daje kratak opis osobitosti Ivšićeve modernističke dramaturgije te analiza njegove drame Sunčani grad (1943-1944). Nakon što je Ivšićev dramski opus situiran u kontekst europskih dramskih pokreta prve polovice 20. st., prije svega u kontekst avangardne dramske poetike koju taj h...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:307152/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Književna smotra 1 (2007), str. 41-50 |
Glavni autor: | Rafolt, Leo (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02204naa a2200253uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20161010145038.0 | ||
008 | 131105s2007 xx hrv|d | ||
022 | |a 0455-0463 | ||
035 | |a (CROSBI)334270 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Rafolt, Leo |9 651 | |
245 | 1 | 0 | |a Interkulturalna, transkulturalna, i modernistička dramaturgija Radovana Ivšića: Sunčani grad kao 'totalni teatar' / |c Rafolt, Leo. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Transcultural, intercultural and modernist dramaturgy of Radovan Ivšić: The Sun City as a 'total theatre' | |
300 | |a 41-50 |f str. | ||
363 | |a 1 |i 2007 | ||
520 | |a U radu se na početku daje kratak opis osobitosti Ivšićeve modernističke dramaturgije te analiza njegove drame Sunčani grad (1943-1944). Nakon što je Ivšićev dramski opus situiran u kontekst europskih dramskih pokreta prve polovice 20. st., prije svega u kontekst avangardne dramske poetike koju taj hrvatski dramatičar nasljeduje, slijedi interpretacija svih specifičnih osobitosti Sunčanog grada koje tu dramu čine posebnom u odnosu na hrvatsku dramsku literaturu i hrvatsku kazališnu praksu sredine 20. st. Posebna se pozornost poklanja multikulturalnim i transkulturalnim obilježjima Ivšićeve dramaturgije te utjecajima antičke dramske prakse i japanskog nō -teatra, koji su primjetni u čitavu autorovu opusu, a posebice u Sunčanom gradu. Spomenuta obilježja, koja se obuhvaćaju sintagmom transkulturalne dramaturške karakteristike, analiziraju se na nekoliko razina: na razini tematske i motivske konstrukcije dramskog svijeta, zatim na razinama stila, figurativnog jezika, diskurza te na razini potencijalnih performativnih signala prisutnih u tekstu drame. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301070-1057 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.03 | ||
693 | |a interkulturalzam, transkulturalizam, kazališna antropologija, Radovan Ivšić, modernističko kazalište |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a interculturalism, transculturalism, theatre anthropology, Radovan Ivšić, modernistic theatre |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Književna smotra |x 0455-0463 |g 1 (2007), str. 41-50 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - Izvorni znanstveni rad | ||
999 | |c 307152 |d 307150 |