Interkulturalna, transkulturalna, i modernistička dramaturgija Radovana Ivšića: Sunčani grad kao 'totalni teatar'

U radu se na početku daje kratak opis osobitosti Ivšićeve modernističke dramaturgije te analiza njegove drame Sunčani grad (1943-1944). Nakon što je Ivšićev dramski opus situiran u kontekst europskih dramskih pokreta prve polovice 20. st., prije svega u kontekst avangardne dramske poetike koju taj h...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:307152/Details
Matična publikacija: Književna smotra
1 (2007), str. 41-50
Glavni autor: Rafolt, Leo (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02204naa a2200253uu 4500
005 20161010145038.0
008 131105s2007 xx hrv|d
022 |a 0455-0463 
035 |a (CROSBI)334270 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Rafolt, Leo  |9 651 
245 1 0 |a Interkulturalna, transkulturalna, i modernistička dramaturgija Radovana Ivšića: Sunčani grad kao 'totalni teatar' /  |c Rafolt, Leo. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Transcultural, intercultural and modernist dramaturgy of Radovan Ivšić: The Sun City as a 'total theatre' 
300 |a 41-50  |f str. 
363 |a 1  |i 2007 
520 |a U radu se na početku daje kratak opis osobitosti Ivšićeve modernističke dramaturgije te analiza njegove drame Sunčani grad (1943-1944). Nakon što je Ivšićev dramski opus situiran u kontekst europskih dramskih pokreta prve polovice 20. st., prije svega u kontekst avangardne dramske poetike koju taj hrvatski dramatičar nasljeduje, slijedi interpretacija svih specifičnih osobitosti Sunčanog grada koje tu dramu čine posebnom u odnosu na hrvatsku dramsku literaturu i hrvatsku kazališnu praksu sredine 20. st. Posebna se pozornost poklanja multikulturalnim i transkulturalnim obilježjima Ivšićeve dramaturgije te utjecajima antičke dramske prakse i japanskog nō -teatra, koji su primjetni u čitavu autorovu opusu, a posebice u Sunčanom gradu. Spomenuta obilježja, koja se obuhvaćaju sintagmom transkulturalne dramaturške karakteristike, analiziraju se na nekoliko razina: na razini tematske i motivske konstrukcije dramskog svijeta, zatim na razinama stila, figurativnog jezika, diskurza te na razini potencijalnih performativnih signala prisutnih u tekstu drame. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301070-1057 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a interkulturalzam, transkulturalizam, kazališna antropologija, Radovan Ivšić, modernističko kazalište  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a interculturalism, transculturalism, theatre anthropology, Radovan Ivšić, modernistic theatre  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Književna smotra  |x 0455-0463  |g 1 (2007), str. 41-50 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - Izvorni znanstveni rad 
999 |c 307152  |d 307150