Anksioznost i depresivnost kao korelati sociometrijskog statusa u grupi vršnjaka
U razdoblju adolescencije vršnjačka grupa postaje sve značajniji kontekst razvoja, pa je poznavanje prediktora i korelata kvalitete odnosa s vršnjacima i statusa među vršnjacima od velike teorijske i praktične važnosti. Dosadašnja istraživanja većinom su se bavila ispitivanjem povezanosti između eks...
| Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306941/Details |
|---|---|
| Matična publikacija: |
Suvremena psihologija 10 (2007), 1 ; str. 7-21 |
| Glavni autori: | Glavina, Eleonora (-), Keresteš, Gordana (Author) |
| Vrsta građe: | Članak |
| Jezik: | hrv |
| LEADER | 02611naa a2200253uu 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 008 | 131105s2007 xx hrv|d | ||
| 035 | |a (CROSBI)300165 | ||
| 040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
| 100 | 1 | |a Glavina, Eleonora | |
| 245 | 1 | 0 | |a Anksioznost i depresivnost kao korelati sociometrijskog statusa u grupi vršnjaka / |c Glavina, Eleonora ; Keresteš, Gordana. |
| 246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Anxiety and depression as correlates of sociometric status among peers | |
| 300 | |a 7-21 |f str. | ||
| 363 | |a 10 |b 1 |i 2007 | ||
| 520 | |a U razdoblju adolescencije vršnjačka grupa postaje sve značajniji kontekst razvoja, pa je poznavanje prediktora i korelata kvalitete odnosa s vršnjacima i statusa među vršnjacima od velike teorijske i praktične važnosti. Dosadašnja istraživanja većinom su se bavila ispitivanjem povezanosti između eksternaliziranih ponašanja i položaja djece u grupi vršnjaka, dok je znatno manje pažnje posvećeno povezanosti internaliziranih ponašanja i socijalnog statusa. Cilj ovog rada bio je utvrditi povezanost depresivnosti i anksioznosti sa statusom u vršnjačkoj grupi u razdoblju rane adolescencije. Uzorak se sastojao od 177 učenika šestog razreda (89 djevojčica) prosječne dobi 12, 75 godina. Samoprocjene depresivnosti i anksioznosti prikupljene su primjenom Skale depresivnosti za djecu i adolescente (Vulić-Prtorić, 2003.) i Skale strahova i anksioznosti za djecu i adolescente (Vulić-Prtorić, 2004a.), dok je status u grupi vršnjaka određen sociometrijskom tehnikom imenovanja. Ni ukupna depresivnost i anksioznost, niti pojedini njihovi aspekti, nisu bili povezani s prihvaćanjem i odbacivanjem od vršnjaka iz razreda. U ukupnom uzorku i uzorku djevojčica ni jedna korelacija nije bila statistički značajna, dok je u uzorku dječaka utvrđena slaba negativna povezanost separacijske anksioznosti i odbacivanja, koja pokazuje kako vršnjaci manje odbacuju dječake s izraženijom separacijskom anksioznošću. Rezultati su raspravljeni s razvojnog aspekta, uz isticanje metodoloških ograničenja istraživanja i davanje smjernica za buduća istraživanja. | ||
| 536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301683-1400 | ||
| 546 | |a HRV | ||
| 690 | |a 5.06 | ||
| 693 | |a anksioznost, depresivnost, sociometrijski status, rana adolescencija |l hrv |2 crosbi | ||
| 693 | |a anxiety, depression, sociometric status, early adolescence |l eng |2 crosbi | ||
| 700 | 1 | |a Keresteš, Gordana |4 aut |9 720 | |
| 773 | 0 | |t Suvremena psihologija |x 1331-9264 |g 10 (2007), 1 ; str. 7-21 | |
| 942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak | ||
| 962 | |w WOS:000253744600002 | ||
| 999 | |c 306941 |d 306939 | ||