« ; ; DIVISO DA L'IMAGINE VERA» ; ; : RAPPRESENTAZIONE, DISUGUAGLIANZA E IL « ; ; DOPPIO LAVORO» ; ; DEL CANZONIERE

U kritičkom diskursu dvostrukost se spominje pri opisu nekoliko aspekata Petrarkina rada: odnosi se katkad na supostavljenost latinskoga i talijanskoga, klasičnih uzora i tradicije ljubavne lirike na romanskim jezicima, humanizma i kršćanske etike, proze i stihova ; obuhvaća raznolikost stila i rasp...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306657/Details
Matična publikacija: Studia romanica et anglica zagrabiensia
XLIX (2004), - ; str. 13-69
Glavni autor: Čale, Morana (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: ita
LEADER 03080naa a2200241uu 4500
008 131105s2004 xx ita|d
022 |a 0039-3339 
035 |a (CROSBI)259470 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Čale, Morana 
245 1 0 |a &laquo ; ; DIVISO DA L'IMAGINE VERA&raquo ; ; : RAPPRESENTAZIONE, DISUGUAGLIANZA E IL &laquo ; ; DOPPIO LAVORO&raquo ; ; DEL CANZONIERE /  |c Čale, Morana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a &laquo ; ; DIVISO DA L'IMAGINE VERA&raquo ; ; : REPRESENTATION, "DISUGUAGLIANZA" AND THE &laquo ; ; DOPPIO LAVORO&raquo ; ; IN PETRARCH'S CANZONIERE 
300 |a 13-69  |f str. 
363 |a XLIX  |b -  |i 2004 
520 |a U kritičkom diskursu dvostrukost se spominje pri opisu nekoliko aspekata Petrarkina rada: odnosi se katkad na supostavljenost latinskoga i talijanskoga, klasičnih uzora i tradicije ljubavne lirike na romanskim jezicima, humanizma i kršćanske etike, proze i stihova ; obuhvaća raznolikost stila i raspoloženja koju najavljuje uvodni sonet, izmjenu &laquo ; ; ; slatkoga&raquo ; ; ; i &laquo ; ; ; oštroga&raquo ; ; ; lirskog registra, spoj autobiografsko-dokumentarnog i njegova preoblikovanja u skladu s književnim obrascima, kolebanje između jedinstvenosti pripovjedno-ideološkog programa i fragmentarne raspršenosi, rascijepljenost i podvojenost lirskog subjekta, međusobnu nedosljednost i metamorfičnost Laurinih aktorijalnih pojava, motive zrcala i Narcisa, sklonost proturječnim lirskim iskazima i sveopći ambigvitet Rasutih rima. Polazeći od pretpostavke da Petrarkin poetički program nikada ne daje konačnu prednost jednome od suprotstavljenih elemenata, nego razlici među njima, članak istražuje metatekstualnu dimenziju motiva &laquo ; ; ; dvostrukog posla&raquo ; ; ; (XL) i &laquo ; ; ; nejednakosti&raquo ; ; ; (CCCXVI) u lirskim sastavcima te je povezuje s pojmom &laquo ; ; ; diversitas&raquo ; ; ; (Fam. XXIII, 19, IV) kojim autor u teorijskom diskursu o oponašanju označava poželjan odnos između uzora i oponašatelja. Različitost se tako nadaje kao tema odnosa izvornika i reprezentacije kao pitanja koje se podjednako tiče odnosa teksta i referencijalnosti i odnosa teksta prema drugim tekstovima, među kojima, uz klasike, Augustina te provansalsku i talijansku liriku, posebno osjetljivo mjesto zauzima Dante. U svjetlu postavke da je posrijedi dominantni problem Petrarkina pisma, razmatraju se soneti LXXVII i LXXVIII, posvećeni Laurinu portretu što ga je na Petrarkinu molbu naslikao Simone Martini, kao i njihova uvriježena tumačenja u platonističkom ključu, kao i nekoliko drugih sastavaka koji se u članku ističu kao relevantni u vezi sa spomenutom temom (poglavito XVI, XC, XCIV, CXXVI). 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130408 
546 |a ITA 
690 |a 6.08 
693 |a immagine, ritratto, disuguaglianza, differenza, Petrarca  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a image, portrait,  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Studia romanica et anglica zagrabiensia  |x 0039-3339  |g XLIX (2004), - ; str. 13-69 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 306657  |d 306655