« ; ; DIVISO DA L'IMAGINE VERA» ; ; : RAPPRESENTAZIONE, DISUGUAGLIANZA E IL « ; ; DOPPIO LAVORO» ; ; DEL CANZONIERE
U kritičkom diskursu dvostrukost se spominje pri opisu nekoliko aspekata Petrarkina rada: odnosi se katkad na supostavljenost latinskoga i talijanskoga, klasičnih uzora i tradicije ljubavne lirike na romanskim jezicima, humanizma i kršćanske etike, proze i stihova ; obuhvaća raznolikost stila i rasp...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306657/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Studia romanica et anglica zagrabiensia XLIX (2004), - ; str. 13-69 |
Glavni autor: | Čale, Morana (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | ita |
LEADER | 03080naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s2004 xx ita|d | ||
022 | |a 0039-3339 | ||
035 | |a (CROSBI)259470 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Čale, Morana | |
245 | 1 | 0 | |a « ; ; DIVISO DA L'IMAGINE VERA» ; ; : RAPPRESENTAZIONE, DISUGUAGLIANZA E IL « ; ; DOPPIO LAVORO» ; ; DEL CANZONIERE / |c Čale, Morana. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a « ; ; DIVISO DA L'IMAGINE VERA» ; ; : REPRESENTATION, "DISUGUAGLIANZA" AND THE « ; ; DOPPIO LAVORO» ; ; IN PETRARCH'S CANZONIERE | |
300 | |a 13-69 |f str. | ||
363 | |a XLIX |b - |i 2004 | ||
520 | |a U kritičkom diskursu dvostrukost se spominje pri opisu nekoliko aspekata Petrarkina rada: odnosi se katkad na supostavljenost latinskoga i talijanskoga, klasičnih uzora i tradicije ljubavne lirike na romanskim jezicima, humanizma i kršćanske etike, proze i stihova ; obuhvaća raznolikost stila i raspoloženja koju najavljuje uvodni sonet, izmjenu « ; ; ; slatkoga» ; ; ; i « ; ; ; oštroga» ; ; ; lirskog registra, spoj autobiografsko-dokumentarnog i njegova preoblikovanja u skladu s književnim obrascima, kolebanje između jedinstvenosti pripovjedno-ideološkog programa i fragmentarne raspršenosi, rascijepljenost i podvojenost lirskog subjekta, međusobnu nedosljednost i metamorfičnost Laurinih aktorijalnih pojava, motive zrcala i Narcisa, sklonost proturječnim lirskim iskazima i sveopći ambigvitet Rasutih rima. Polazeći od pretpostavke da Petrarkin poetički program nikada ne daje konačnu prednost jednome od suprotstavljenih elemenata, nego razlici među njima, članak istražuje metatekstualnu dimenziju motiva « ; ; ; dvostrukog posla» ; ; ; (XL) i « ; ; ; nejednakosti» ; ; ; (CCCXVI) u lirskim sastavcima te je povezuje s pojmom « ; ; ; diversitas» ; ; ; (Fam. XXIII, 19, IV) kojim autor u teorijskom diskursu o oponašanju označava poželjan odnos između uzora i oponašatelja. Različitost se tako nadaje kao tema odnosa izvornika i reprezentacije kao pitanja koje se podjednako tiče odnosa teksta i referencijalnosti i odnosa teksta prema drugim tekstovima, među kojima, uz klasike, Augustina te provansalsku i talijansku liriku, posebno osjetljivo mjesto zauzima Dante. U svjetlu postavke da je posrijedi dominantni problem Petrarkina pisma, razmatraju se soneti LXXVII i LXXVIII, posvećeni Laurinu portretu što ga je na Petrarkinu molbu naslikao Simone Martini, kao i njihova uvriježena tumačenja u platonističkom ključu, kao i nekoliko drugih sastavaka koji se u članku ističu kao relevantni u vezi sa spomenutom temom (poglavito XVI, XC, XCIV, CXXVI). | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 0130408 | ||
546 | |a ITA | ||
690 | |a 6.08 | ||
693 | |a immagine, ritratto, disuguaglianza, differenza, Petrarca |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a image, portrait, |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Studia romanica et anglica zagrabiensia |x 0039-3339 |g XLIX (2004), - ; str. 13-69 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 306657 |d 306655 |