Inteligencija i školski uspjeh - Razlike s obzirom na spol učenika u završnim razredima osnovne škole

U pet osnovnih škola u RH testirano je he Testom D-48 ukupno 500 ispitanika, od čega 254 učenika i 246 učenica sedmih i osmih razreda, starih 13. i 14. godina. Test D-48 je nevewrbalni test za ispitivanje opće inteligencije, snažno saturiran g-faktorom. Nisu dobivene statistički značajne razlike u i...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306498/Details
Matična publikacija: Metodika
8 (2004.), 1 ; str. 23-31
Glavni autor: Matešić, Krunoslav (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 01874naa a2200229uu 4500
008 131105s2004 xx hrv|d
022 |a 1332-7879 
035 |a (CROSBI)232529 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Matešić, Krunoslav 
245 1 0 |a Inteligencija i školski uspjeh - Razlike s obzirom na spol učenika u završnim razredima osnovne škole /  |c Matešić, Krunoslav. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Intelligence and school success - Gender differences in final primary school grades 
300 |a 23-31  |f str. 
363 |a 8  |b 1  |i 2004. 
520 |a U pet osnovnih škola u RH testirano je he Testom D-48 ukupno 500 ispitanika, od čega 254 učenika i 246 učenica sedmih i osmih razreda, starih 13. i 14. godina. Test D-48 je nevewrbalni test za ispitivanje opće inteligencije, snažno saturiran g-faktorom. Nisu dobivene statistički značajne razlike u intelektualnoj uspješnosti s obzirom na dob, ali su dobivene razlike s obzirom na spol sudionika mjerenja. Učenice su u prosjkeu postizale bolje rezultate u odnosu na dječake iste dobi. Analza povezanosti između inteligencije i završnih školskih ocjena pokazala je da su ocjene u većoj mjeri usklađene s intelektualnim kapacitetima učenica nego učenika. Radei li se o pokušajima discipliniranja dječaka davanjem nižih ocjena ili su neki drugi čimbenici doveli do ovih rezultata, bit će potrebne dodatne analize. U dodatku su navedene norme za Test D-48 za obrađenu dob, s obzirom na sudionike u mjerenju. 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a inteligencija, školski uspjeh, spolne razlike, dokimologija, Test D-48  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a intelligence, school success, gender differences, docimology, D-48 test  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Metodika  |x 1332-7879  |g 8 (2004.), 1 ; str. 23-31 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 306498  |d 306496