Interes za studij: Empirijsko istraživanje uvjeta i učinaka interesa za sveučilišni studij

Empirijskim istraživanjem uvjeta i efekata interesa za studij obuhvaćeno je 489 studenata različitih studijskih grupa Filozofskog fakulteta u Zadru, odnosno Sveučilišta u Zadru. Teorijski okviri istraživanja predstavljaju "Münchenska teorija interesa" (autora Prenzela, Schiefelea i Krappa)...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306248/Details
Matična publikacija: Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu
145 (2004), 4 ; str. 389-404
Glavni autori: Palekčić, Marko (-), Radeka, Igor (Author), Petani, Rozana Muller, Florian
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02322naa a2200265uu 4500
008 131105s2004 xx hrv|d
022 |a 1330-0059 
035 |a (CROSBI)201971 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Palekčić, Marko 
245 1 0 |a Interes za studij: Empirijsko istraživanje uvjeta i učinaka interesa za sveučilišni studij /  |c Palekčić, Marko ; Radeka, Igor ; Petani, Rozana ; Muller, Florian. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Interest in studying: Empirical research on the conditions and effects of interest in studying at university 
300 |a 389-404  |f str. 
363 |a 145  |b 4  |i 2004 
520 |a Empirijskim istraživanjem uvjeta i efekata interesa za studij obuhvaćeno je 489 studenata različitih studijskih grupa Filozofskog fakulteta u Zadru, odnosno Sveučilišta u Zadru. Teorijski okviri istraživanja predstavljaju "Münchenska teorija interesa" (autora Prenzela, Schiefelea i Krappa) i model ličnosti ("BIG FIVE", autora Goldberga). Rezultati potvrđuju pretpostavke navedenih teorija. Interes za studij i osobine ličnosti (osim neuroticizma) u pozitivnom su odnosu. Socijalni odnosi, interes nastavnika, kvaliteta instrukcije, transparentnost zahtjeva i potpora kompetencije su varjabale iz okoline učenja i poučavanja koje su snažnije povezane s interesom za studij. Kao prediktori razvijenosti interesa najznačajniji su socijalna vezanost, smanjeno preopterećenje, osobine ličnosti savjesnost i otvorenost, te potpora kompetencije. Rezultati istraživanja interpretiraju se ne samo u kontekstu valjanosti pedagoško-psiholoških teorija interesa, nego i s obzirom na potrebu i mogućnosti poboljšavanja kvalitete visokoškolske nastave. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0070044 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a teorija interesa, in tersi za studij, zadovoljstvo studijem, kvaliteta visokoškolske nastave, promjena studija  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a theory of interest, interest in studying, satisfaction with study, quality of higher education, change of study  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Radeka, Igor  |4 aut 
700 1 |a Petani, Rozana  |4 aut  |a Muller, Florian 
773 0 |t Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu  |x 1330-0059  |g 145 (2004), 4 ; str. 389-404 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 306248  |d 306246