Interes za studij: Empirijsko istraživanje uvjeta i učinaka interesa za sveučilišni studij
Empirijskim istraživanjem uvjeta i efekata interesa za studij obuhvaćeno je 489 studenata različitih studijskih grupa Filozofskog fakulteta u Zadru, odnosno Sveučilišta u Zadru. Teorijski okviri istraživanja predstavljaju "Münchenska teorija interesa" (autora Prenzela, Schiefelea i Krappa)...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306248/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu 145 (2004), 4 ; str. 389-404 |
Glavni autori: | Palekčić, Marko (-), Radeka, Igor (Author), Petani, Rozana Muller, Florian |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02322naa a2200265uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s2004 xx hrv|d | ||
022 | |a 1330-0059 | ||
035 | |a (CROSBI)201971 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Palekčić, Marko | |
245 | 1 | 0 | |a Interes za studij: Empirijsko istraživanje uvjeta i učinaka interesa za sveučilišni studij / |c Palekčić, Marko ; Radeka, Igor ; Petani, Rozana ; Muller, Florian. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Interest in studying: Empirical research on the conditions and effects of interest in studying at university | |
300 | |a 389-404 |f str. | ||
363 | |a 145 |b 4 |i 2004 | ||
520 | |a Empirijskim istraživanjem uvjeta i efekata interesa za studij obuhvaćeno je 489 studenata različitih studijskih grupa Filozofskog fakulteta u Zadru, odnosno Sveučilišta u Zadru. Teorijski okviri istraživanja predstavljaju "Münchenska teorija interesa" (autora Prenzela, Schiefelea i Krappa) i model ličnosti ("BIG FIVE", autora Goldberga). Rezultati potvrđuju pretpostavke navedenih teorija. Interes za studij i osobine ličnosti (osim neuroticizma) u pozitivnom su odnosu. Socijalni odnosi, interes nastavnika, kvaliteta instrukcije, transparentnost zahtjeva i potpora kompetencije su varjabale iz okoline učenja i poučavanja koje su snažnije povezane s interesom za studij. Kao prediktori razvijenosti interesa najznačajniji su socijalna vezanost, smanjeno preopterećenje, osobine ličnosti savjesnost i otvorenost, te potpora kompetencije. Rezultati istraživanja interpretiraju se ne samo u kontekstu valjanosti pedagoško-psiholoških teorija interesa, nego i s obzirom na potrebu i mogućnosti poboljšavanja kvalitete visokoškolske nastave. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 0070044 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a teorija interesa, in tersi za studij, zadovoljstvo studijem, kvaliteta visokoškolske nastave, promjena studija |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a theory of interest, interest in studying, satisfaction with study, quality of higher education, change of study |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Radeka, Igor |4 aut | |
700 | 1 | |a Petani, Rozana |4 aut |a Muller, Florian | |
773 | 0 | |t Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu |x 1330-0059 |g 145 (2004), 4 ; str. 389-404 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 306248 |d 306246 |