Raspoloženje kao determinanta promjene stava

Cilj ovog istraživanja je ispitati efekte koje imaju različita raspoloženja na dubinu procesiranja poruke, što se odražava u postojanju razlike u efektima jake i slabe poruke, te ispitati da li postojanje perifernog znaka ima utjecaja na veličinu promjene stava ovisno o raspoloženju i snazi prezenti...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:305916/Details
Matična publikacija: Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja
77 (2005), str. 509-529
Glavni autori: Tonković, Mirjana psihologinja (-), Čorkalo Biruški, Dinka (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02027naa a2200265uu 4500
005 20160815125849.0
008 131105s2005 xx hrv|d
035 |a (CROSBI)163506 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Tonković, Mirjana  |9 788  |c psihologinja 
245 1 0 |a Raspoloženje kao determinanta promjene stava /  |c Tonković, Mirjana ; Čorkalo, Dinka. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Mood as a determinant of attitude change 
300 |a 509-529  |f str. 
363 |a 77  |i 2005 
520 |a Cilj ovog istraživanja je ispitati efekte koje imaju različita raspoloženja na dubinu procesiranja poruke, što se odražava u postojanju razlike u efektima jake i slabe poruke, te ispitati da li postojanje perifernog znaka ima utjecaja na veličinu promjene stava ovisno o raspoloženju i snazi prezentiranih argumenata. U istraživanju u kojem je sudjelovalo 132 studenta psihologije, je upotrijebljen eksperimentalni nacrt 2 (pozitivno/negativno inducirano raspoloženje) x 2 (jaka/slaba persuazivna poruka) x 2 (periferni znak postoji/ne postoji) s kontrolnom grupom. Provedeno istraživanje pokazalo je da do sistematskog procesiranja dolazi i u negativnom i u pozitivnom raspoloženju. Snaga poruke pokazala se jedinom značajnom determinantom promjene stava i to na način da su ispitanici koji su čitali jaku poruku stav promijenili u zagovaranom smjeru. Inducirano raspoloženje, kao i postojanje perifernog znaka nisu imali utjecaja na promjenu stava. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130485 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a raspoloženje i promjena stava, indukcija raspoloženja, snaga poruke  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a mood and attitude change, mood induction, message strength  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Čorkalo Biruški, Dinka  |4 aut  |9 395 
773 0 |t Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja  |x 1330-0288  |g 77 (2005), str. 509-529 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
962 |w WOS:000231353200008  |s 2-s2.0-22144433009 
999 |c 305916  |d 305914