Konstruktivizam-nova paradigma u pedagogiji?

Problem nekritičkog prihvaćanja teorijskih gledišta drugih znanosti u pedagogiji omogućuje da i rasprave o konstruktivizmu u didaktici dosežu razinu tvrdnji da je na djelu nova paradigma u didaktici. Namjesto tradicionalne paradigme poučavanja didaktičari se zalažu za paradigmu konstruktivističkog u...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:305767/Details
Matična publikacija: Napredak
143 (2002.), 4. ; str. 403-413
Glavni autor: Palekčić, Marko (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02268naa a2200241uu 4500
008 131105s2002 xx hrv|d
022 |a 1330-0059 
035 |a (CROSBI)133203 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Palekčić, Marko  |9 605 
245 1 0 |a Konstruktivizam-nova paradigma u pedagogiji? /  |c Palekčić, Marko. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Constructivism-a New Paradigm in Pedagogy? 
300 |a 403-413  |f str. 
363 |a 143  |b 4.  |i 2002. 
520 |a Problem nekritičkog prihvaćanja teorijskih gledišta drugih znanosti u pedagogiji omogućuje da i rasprave o konstruktivizmu u didaktici dosežu razinu tvrdnji da je na djelu nova paradigma u didaktici. Namjesto tradicionalne paradigme poučavanja didaktičari se zalažu za paradigmu konstruktivističkog učenja, koja u prvi plan ističe (ponajprije kognitivnu) samodjelatnost učenika. U radu se kritički analizira metodološka postavka pristaša tzv. konstruktivističke didaktike, prema kojoj se didaktički aranžmani u nastavi mogu izravno izvoditi iz konstruktivističke spoznajne teorije. Rezultati malobrojnih empirijskih istraživanja ne podržavaju postavke konstruktivizma u didaktici, odnosno njegovu obećavajuću učinkovitost u nastavi. Konstruktivizam nije nova paradigma u didaktici. Namjesto nekritičkog zastupanja ekstremnih gledišta u svezi s primatom poučavanja (instrukcije) i učenja (konstrukcije) - odnos poučavanja i učenja mora postati predmet znanstvenih didaktičkih istraživanja. Pedagogija, odnosno didaktika, treba se oslobađati svoje opsesije za teorijski nedomišljenim "inovacijama" pedagoške prakse i konačno zauzeti držanje znanosti prema spoznaji te prakse. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130489 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a Konstruktivizam, paradigma, konstruktivistički koncepti učenja i poučavanja, reforme obrazovanja, spoznajnoteorijsko didaktičko znanstveno gledište  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a constructivism, paradigm, constructivist concept of teaching and learning, education reforms, scientific didactic viewpoint based on knowledge theory  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Napredak  |x 1330-0059  |g 143 (2002.), 4. ; str. 403-413 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - pregledni rad 
999 |c 305767  |d 305765