Konstruktivizam-nova paradigma u pedagogiji?
Problem nekritičkog prihvaćanja teorijskih gledišta drugih znanosti u pedagogiji omogućuje da i rasprave o konstruktivizmu u didaktici dosežu razinu tvrdnji da je na djelu nova paradigma u didaktici. Namjesto tradicionalne paradigme poučavanja didaktičari se zalažu za paradigmu konstruktivističkog u...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:305767/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Napredak 143 (2002.), 4. ; str. 403-413 |
Glavni autor: | Palekčić, Marko (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02268naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s2002 xx hrv|d | ||
022 | |a 1330-0059 | ||
035 | |a (CROSBI)133203 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Palekčić, Marko |9 605 | |
245 | 1 | 0 | |a Konstruktivizam-nova paradigma u pedagogiji? / |c Palekčić, Marko. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Constructivism-a New Paradigm in Pedagogy? | |
300 | |a 403-413 |f str. | ||
363 | |a 143 |b 4. |i 2002. | ||
520 | |a Problem nekritičkog prihvaćanja teorijskih gledišta drugih znanosti u pedagogiji omogućuje da i rasprave o konstruktivizmu u didaktici dosežu razinu tvrdnji da je na djelu nova paradigma u didaktici. Namjesto tradicionalne paradigme poučavanja didaktičari se zalažu za paradigmu konstruktivističkog učenja, koja u prvi plan ističe (ponajprije kognitivnu) samodjelatnost učenika. U radu se kritički analizira metodološka postavka pristaša tzv. konstruktivističke didaktike, prema kojoj se didaktički aranžmani u nastavi mogu izravno izvoditi iz konstruktivističke spoznajne teorije. Rezultati malobrojnih empirijskih istraživanja ne podržavaju postavke konstruktivizma u didaktici, odnosno njegovu obećavajuću učinkovitost u nastavi. Konstruktivizam nije nova paradigma u didaktici. Namjesto nekritičkog zastupanja ekstremnih gledišta u svezi s primatom poučavanja (instrukcije) i učenja (konstrukcije) - odnos poučavanja i učenja mora postati predmet znanstvenih didaktičkih istraživanja. Pedagogija, odnosno didaktika, treba se oslobađati svoje opsesije za teorijski nedomišljenim "inovacijama" pedagoške prakse i konačno zauzeti držanje znanosti prema spoznaji te prakse. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 0130489 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a Konstruktivizam, paradigma, konstruktivistički koncepti učenja i poučavanja, reforme obrazovanja, spoznajnoteorijsko didaktičko znanstveno gledište |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a constructivism, paradigm, constructivist concept of teaching and learning, education reforms, scientific didactic viewpoint based on knowledge theory |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Napredak |x 1330-0059 |g 143 (2002.), 4. ; str. 403-413 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - pregledni rad | ||
999 | |c 305767 |d 305765 |