Vizualnost i zvuk u nastavi jezika
Neosporna je važnost vizualne percepcije u nastavi živih jezika, pogotovo u početnoj fazi učenja. Vizualnost je bitan elemenat koji početniku omogućuje aktivno otkrivanje njemu novog i nepoznatog govornog svijeta. Vizualnost u nastavi jezika trebamo sagledavati s najmanje dva gledišta: 1. vizualnim...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:304718/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
SUVAG : časopis za teoriju i primjenu verbotonalnog sistema 8 (1995 (tiskano 1998)), 2 ; str. 79-86 |
Glavni autor: | Pavelin, Bogdanka (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02563naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s1998 xx hrv|d | ||
022 | |a 0353-2704 | ||
035 | |a (CROSBI)12400 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Pavelin, Bogdanka | |
245 | 1 | 0 | |a Vizualnost i zvuk u nastavi jezika / |c Pavelin, Bogdanka. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a The visual and sound presentation in the foreign language teaching | |
300 | |a 79-86 |f str. | ||
363 | |a 8 |b 2 |i 1995 (tiskano 1998) | ||
520 | |a Neosporna je važnost vizualne percepcije u nastavi živih jezika, pogotovo u početnoj fazi učenja. Vizualnost je bitan elemenat koji početniku omogućuje aktivno otkrivanje njemu novog i nepoznatog govornog svijeta. Vizualnost u nastavi jezika trebamo sagledavati s najmanje dva gledišta: 1. vizualnim dojmom kojeg ostvaruje nastavnik svojim posturomimogestualnim (PMG) ponašanjima u razredu, 2. vizualnom prezentacijom sadržaja i situacija u nastavnom materijalu. Tako se u ime takvog principa zasipa početnika raznovrsnim audiovizualnim sadržajima koje on nije u stanju "pohvatati", ne pružajući mu mogućnost postupnog i "sporijeg" uronjavanja u situaciju s kojom se upoznaje na stranom jeziku. Po našem mišljenju, primjenom AVGS pristupa u video tečajevim aza početnike moglo bi se znatno bolje (nego što je zasad slučaj) iskoristiti brojne mogućnosti koje nam pruža korištenje suvremene tehnologije u nastavi živih jezika. Bilo da se radilo o prvom ili drugom aspektu vizualni element je tijesno vezan uz prateći zvuk. Stoga nastavnik u razredu mora voditi računa o vizualnom dojmu kojeg svojim pokretima ostavlja na učenika. Moderna tehnologija nam pruža raznolike mogućnosti korištenja vizualnosti u nastavi jezika. Dapače, u AVGS pristupu nastavi živih jezika možemo pronaći brojne putokaze u tom smislu. Nažalost, suvremeni video tečajevi ograničavaju se na principu tzv. "autentičnosti" interakcije kojeg pruža slika u pokretu. Namjera ovog izlaganja nije u odbacivanju takvog principa, nego u njegovom omogaćivanju drugim načinima korištenja vizualne prezentacije. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 207001 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 3.02 | ||
693 | |a vizualnost, jezik, posturomimogestualnost |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a visual presentation, language, posturomymogestuality |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t SUVAG : časopis za teoriju i primjenu verbotonalnog sistema |x 0353-2704 |g 8 (1995 (tiskano 1998)), 2 ; str. 79-86 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 304718 |d 304716 |