Vizualnost i zvuk u nastavi jezika

Neosporna je važnost vizualne percepcije u nastavi živih jezika, pogotovo u početnoj fazi učenja. Vizualnost je bitan elemenat koji početniku omogućuje aktivno otkrivanje njemu novog i nepoznatog govornog svijeta. Vizualnost u nastavi jezika trebamo sagledavati s najmanje dva gledišta: 1. vizualnim...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:304718/Details
Matična publikacija: SUVAG : časopis za teoriju i primjenu verbotonalnog sistema
8 (1995 (tiskano 1998)), 2 ; str. 79-86
Glavni autor: Pavelin, Bogdanka (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02563naa a2200241uu 4500
008 131105s1998 xx hrv|d
022 |a 0353-2704 
035 |a (CROSBI)12400 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Pavelin, Bogdanka 
245 1 0 |a Vizualnost i zvuk u nastavi jezika /  |c Pavelin, Bogdanka. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a The visual and sound presentation in the foreign language teaching 
300 |a 79-86  |f str. 
363 |a 8  |b 2  |i 1995 (tiskano 1998) 
520 |a Neosporna je važnost vizualne percepcije u nastavi živih jezika, pogotovo u početnoj fazi učenja. Vizualnost je bitan elemenat koji početniku omogućuje aktivno otkrivanje njemu novog i nepoznatog govornog svijeta. Vizualnost u nastavi jezika trebamo sagledavati s najmanje dva gledišta: 1. vizualnim dojmom kojeg ostvaruje nastavnik svojim posturomimogestualnim (PMG) ponašanjima u razredu, 2. vizualnom prezentacijom sadržaja i situacija u nastavnom materijalu. Tako se u ime takvog principa zasipa početnika raznovrsnim audiovizualnim sadržajima koje on nije u stanju "pohvatati", ne pružajući mu mogućnost postupnog i "sporijeg" uronjavanja u situaciju s kojom se upoznaje na stranom jeziku. Po našem mišljenju, primjenom AVGS pristupa u video tečajevim aza početnike moglo bi se znatno bolje (nego što je zasad slučaj) iskoristiti brojne mogućnosti koje nam pruža korištenje suvremene tehnologije u nastavi živih jezika. Bilo da se radilo o prvom ili drugom aspektu vizualni element je tijesno vezan uz prateći zvuk. Stoga nastavnik u razredu mora voditi računa o vizualnom dojmu kojeg svojim pokretima ostavlja na učenika. Moderna tehnologija nam pruža raznolike mogućnosti korištenja vizualnosti u nastavi jezika. Dapače, u AVGS pristupu nastavi živih jezika možemo pronaći brojne putokaze u tom smislu. Nažalost, suvremeni video tečajevi ograničavaju se na principu tzv. "autentičnosti" interakcije kojeg pruža slika u pokretu. Namjera ovog izlaganja nije u odbacivanju takvog principa, nego u njegovom omogaćivanju drugim načinima korištenja vizualne prezentacije.  
536 |a Projekt MZOS  |f 207001 
546 |a HRV 
690 |a 3.02 
693 |a vizualnost, jezik, posturomimogestualnost  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a visual presentation, language, posturomymogestuality  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t SUVAG : časopis za teoriju i primjenu verbotonalnog sistema  |x 0353-2704  |g 8 (1995 (tiskano 1998)), 2 ; str. 79-86 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 304718  |d 304716