Prostor teksta - prostor slike

Studija pod naslovom Prostor slike - prostor teksta ispituje dva problema. Prvi se tiče naravi umjetničkog djela, a drugi, vezan uz onaj već spomenuti, ispituje temeljne pretpostavke odnosa sliek i teksta. Odgovor na prvo pitanje moguće je uspostaviti slijedeći Heideggerovo razlikovanje samoniklih,...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:255691/Details
Glavni autor: Rismonodo, Vladimir (-)
Vrsta građe: Rukopis
Jezik: hrv
Impresum: Osijek, V. Rismondo,
Predmet:
LEADER 03105ntm a2200241ui 4500
005 20120103004354.0
008 101104s2010 hr | | m 000 0 hrv|d
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
080 |a 82.0 
100 1 |a Rismonodo, Vladimir 
245 1 0 |a Prostor teksta - prostor slike :  |b doktorska disertacija /  |c Vladimir Rismondo ; [mentorica Helena Sablić Tomić]. 
260 |b Osijek :  |c V. Rismondo,  |e 2010. 
300 |a 297 listova :  |b ilustr. ;  |c 30 cm 
500 |a Na vrhu nasl. str.: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Filozofski fakultet Osijek, Poslijediplomski sveučilišni studij Književnost i kulturni identitet 
520 |a Studija pod naslovom Prostor slike - prostor teksta ispituje dva problema. Prvi se tiče naravi umjetničkog djela, a drugi, vezan uz onaj već spomenuti, ispituje temeljne pretpostavke odnosa sliek i teksta. Odgovor na prvo pitanje moguće je uspostaviti slijedeći Heideggerovo razlikovanje samoniklih, mahom prirodnih pojava u odnosu na oruđa. Umjetničko djelo bi prema tome moglo biti shvaćeno kao oruđe - proizvod čovjekovog tehničkog umijeća - koji ostvaruje identitet samonikle pojave. Takav se identitet može ispitivati na tri razine - stilskoj, komunikacijskoj i prostornoj - čime se zapravo određuju i tri sloja identifikacije umjetničkog djela. Drugi problem počiva na pormišljanju odnosa slike i teksta, ali se zapravo svodi na istraživanje identeteta smisla koji leži u korijenu mogućnost da se uopće uspostavi relacija između slike i teksta. Termine 'slika' i 'tekst' ne treba shvaćati isključivo doslovno - kao percešcijsku ili grafičku sliku s jedne, te pisani ili govoreni tekst s druge strane - već se isti termini mogu uporijebiti s pretpostavkom opisa dvaju stanja. Pritom bi 'stanje slike' upućivalo na nedjeljivu cjelovitost bilo koje pokave, dok bi 'stanje teksta' označavalo analitičku razdiobu iste pojave na sastavne dijelove i gradbene elemente. Kako su ista dva stanja ontološki nepomirljivo različita, nužno je uspostaviti mogućnpst posredovanje među njima. Tu posredničku funkciju preuzima najprije termin 'metafora', a potom i termin 'prostor', koji se i sam dijeli na dimenziju slike, odnosno teksta. DImenzija slike u kontekstu prostora predstavljena je prostornim koninuitetom, dok dimenziju teksta sačinjava pojava međusobno razlučenih mjesta. Studija 'Prostor teksta - prostor slike' konačno će izjednačiti dva problema koje obrađuje na sljedeći način: Jeideggerovo poimanje samoniklosti definirat će se mogućnošću da neki oblik utjelovi cjeluinu prostora kao takvog. Konačno, isti postupak moguće je usporedno pratiti na razinama likovnih umjetnosti i književnosti, a, ovisno o načinima utjelovljivanja prostora, razlučujemo i temeljnu terminološku razliku klasičnog spram romantičkog izraza. Istu razliku prihvaćamo i temeljnim oruđem opisa umjetničkog stvaralaštva u povijesnom slijedu. 
653 |a hremeneturika 
653 |a slika 
653 |a tekst 
653 |a stil 
653 |a metafora 
653 |a prostor 
942 |c DIS 
999 |c 255691  |d 255690