Drama
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:147652/TOC |
---|---|
Glavni autor: | Pfister, Manfred (-) |
Ostali autori: | Bobinac, Marijan (Translator) |
Vrsta građe: | Knjiga |
Jezik: | hrv ger |
Impresum: |
Zagreb :
Hrvatski centar ITI,
1998.
|
Nakladnička cjelina: |
Udžbenici Sveučilišta u Zagrebu = Manualia Universitatis studiorum Zagrebiensis. Biblioteka Mansioni
|
Predmet: |
Sadržaj:
- Uvodna bilješka
- 1. Drama i dramsko
- 1.1. O stanju istraživanja
- 1.1.1. Nastavak djelovanja normativno-deduktivnih teorija drame
- 1.1.2. Strukturalistički deficit
- 1.1. Kriterij govora i dijalog
- 1.2.1. Narativna i dramska govorna situacija
- 1.2.2. Komunikacijski model narativnih i dramskih tekstova
- 1.2.3. Apsolutnost dramskih tekstova
- 1.2.4. Prostorno-vremenska struktura narativnih i dramskih tekstova
- 1.2.5. Dijalog u dramskim i narativnim tekstovima
- 1.3. Drama kao multimedkjski oblik prikazivanja
- 1.3.1. Dramski tekst kao scenski realizirani tekst
- 1.3.2. Repertoar kodova i kanala
- 1.3.3. Kolektivnost produkcije i recepcije
- 1.4. Drama u kontekstu izvedbi na javnim mejstima
- 1.5. Problem definicije drame
- 1.5.1. Kritika postojećih definicija
- 1.5.2. Kriteriji razlikovanja dramskih tekstova
- 2. Drama i kazalište
- 2.1. Književni supstrat teksta i scenska realizacija
- 2.1.1. Književna i kazališna recepcija
- 2.1.2. Glavni i pomoćni tekst
- 2.1.3. Scenske upute u pomoćnom tekstu
- 2.1.4. Implicitne scenske upute u glavnom tekstu
- 2.1.5. Nepostojanost determiniranja uprizorenog teksta kroz njegov književni supstrat
- 2.1.6. Suodnos znakovnih sustava
- 2.2. Dramski tekst i oblik kazališta
- 2.2.1. Odnos između pozornice i gledališta
- 2.2.2. Odnos između realnoga scenskog prostora i fiktivnog mjesta radnje
- 2.2.3. Odnos između glumca i fiktivnog lika
- 2.3. Ekskurs: drama i film
- 2.4. Kazalište kao društvena institucija
- 2.4.1. Javnost dramske komunikacije
- 2.4.2. Model vanjskog komunikacijskog sustava dramskih tekstova
- 2.4.3. Sociologija autora
- 2.4.4. Sociologija medija
- 2.4.5. Sociologija recepcije
- 2.4.6. Sociologija sadržaja
- 2.4.7. Sociologija simboličnih oblika
- 2.5. Dramski tekst i publika
- 2.5.1. Kolektivna recepcija i prijenos informacija
- 2.5.2. Socijalna psihologija kolektivne recepcije
- 2.5.3. Feedback između publike i pozornice
- 3. Prijenos informacija
- 3.1. Uvodna metodička napomena
- 3.1.1. Matematički pojam informacije
- 3.1.2. Informacija u vanjskom i unutrašnjem komunikacijskom sustavu
- 3.2. Prethodna informiranost i obzor gledateljeva očekivanja
- 3.2.1. Naslov i očekivanje vrste kao prethodna informarinanost
- 3.2.2. Prethodna informiranost o temi
- 3.3. Suodnos verbalnog i neverbalnog prijenosa informacija
- 3.3.1. Matrica mogućih odnosa
- 3.3.2. Identičnost
- 3.3.3. Komplementarnost
- 3.3.4. Proturječnost
- 3.4. Odnosi između informiranosti likova i gledatelja
- 3.4.1. Proturječna informiranost
- 3.4.1.1. Prednost gledatelja u informiranosti
- 3.4.1.2. Zaostajanje geldatelja u informiranosti
- 3.4.2. Kongruentna informiranost
- 3.4.3. Dramska ironija
- 3.5. Struktura perspekrtive dramskih tekstova
- 3.5.1. Perspektiva lika i autorski intendirana perspektiva recepcije
- 3.5.2. Izjednačene i nadređene perspektive likova
- 3.5.3. Tehnike upravljanja perspektivom
- 3.5.3.1. Aperspektivni prijenos informacija
- 3.5.3.2. Selekcija perspektiva likova
- 3.5.3.3. Kombinacija perspektiva likova
- 3.5.4. Tipovi strukture perspektive
- 3.5.4.1. Aperspektivna struktura
- 3.5.4.2. Zatvorena struktura perspektive
- 3.5.4.3. Otvorena struktura perspektive
- 3.6. Epske komunikacijske strukture u drami
- 3.6.1. Epiziranje drame
- 3.6.1.1. Dokidanje finaliteta
- 3.6.1.2. Dokidanje koncentracije
- 3.6.1.3. Dokidanje apsolutnosti
- 3.6.2. Tehnike epske komunikacije
- 3.6.2.1. Autorsko epiziranje
- 3.6.2.2. Epiziranje likovima izvan dramske igre
- 3.6.2.3. Epiziranje likovima unutar dramski igre
- 3.6.2.4. Neverbalno epirizanje
- 3.6.2.5. Repertoar tehnika epiziranja
- 3.7. Sukcesija i prijenos informacija
- 3.7.1. Simultanost i sukcesija
- 3.7.2. Prijenos informacija na početku drame
- 3.7.2.1. Ekspozicija i početak drame
- 3.7.2.2. Inicijalno-izolirana i sukcesivno-integrirana ekspozicija
- 3.7.2.3. Dominantni vremenski odnos
- 3.7.2.4. Monološko i dijaloško posredovanje ekspozicije
- 3.7.2.5. Deskriptivna i normativna teorija ekspozicije
- 3.7.2.6. Neverbalni prijenos informacija u ekspoziciji; point of attrack i ekspozicija
- 3.7.3. Prijenos informacija na kraju drame
- 3.7.4. Prijenos informacija i potencijal napetosti
- ...
- 4. Jezična komunikacija
- 4.1. Dramski jezik i normalni jezik
- 4.1.1. Prožimanje dviju razina
- 4.1.2. Dimenzije odstupanja
- 4.2. Polifunkcionalnost dramskog jezika
- 4.2.1. Polifunkcionalnost
- 4.2.2. Referencijalna funkcija
- 4.2.3. Ekspresivna funkcija
- 4.2.4. Apelativna funkcija
- 4.2.5. Fatička funkcija
- 4.2.6. Metajezična funkcija
- 4.2.7. Poetska funkcija
- 4.2.8. Polifunkcionalnost u govoru normalnim jezikom i u narativnim tekstovima
- 4.3. Jezična komunikacija i radnja
- 4.3.1. Identičnost govora i radnje
- 4.3.2. Neidentičnost govora i radnje
- ...
- 4.4. Jezična komunikacija i lik
- 4.4.1. Ograničenja u dominantnom odnosu lika i jzika
- 4.4.2. Jezično konstituiranje lika
- 4.5. Monološki govor
- 4.5.1. Monolog i dijalog
- 4.5.2. Monolog
- 4.5.3. Govorenje u stranu
- 4.6. Dijaloški govor
- 4.6.1. Normativna i deskriptivna poetika dijaloga
- 4.6.2. Kvantitativni odnosi
- 4.6.3. Vremensko relacioniranje: sukcesija i simultanost
- 4.6.4. Sintaktika dijaloga
- 4.6.5. Retorika dijaloga
- 5. Dramatis personae i lik
- 5.1. Međuovisnost radnje i lika
- 5.2. O statusu dramskih likova
- 5.2.1. Lik i osoba
- 5.2.2. Ograničenja u prikazivanju likova u drami
- 5.2.3. Lik kao sjecište kontrastnih i korespondentnih odnosa
- 5.3. Dramatis personae, konstelacija likova i konfiguracija
- 5.3.1. Dramatis personae
- 5.3.2. Konstelacija likova kao dinamična struktura interakcije
- 5.3.3. Konfiguracija
- 5.4. Koncepcija i karakterizacija lika
- 5.4.1. Koncepcija lika
- 5.4.2. Karakterizacija lika
- 6. Priča i radnja
- 6.1. Priča, radnja i situacija
- 6.1.1. Priča
- 6.1.2. Radnja
- 6.1.3. Situacija
- 6.2. Prezentacija priče
- 6.2.1. Ograničenja u prezentaciji priče
- ...
- 6.2.2. Tehnike prezentacije
- 6.3. Kombinacija sekvenca
- 6.3.1. Saganje sekvenca na istoj razini fikcije
- 6.3.2. Slaganje sekvenca na različitim raznima fikcije
- 6.4. Segmentiranje i kompozicija
- 6.4.1. Segmentiranje priče u odnosu prema segmentiranju prikazivanja
- 6.4.2. Segmentiranje prikazivanja
- 6.4.3. Kompozicija
- 7. Struktura prostora i vremena
- 7.1 Realnost i fikcionalnost prostora i vremena u drami
- 7.2 Zatvorena i otovorena struktura prostora i vremena
- 7.2.1. Normativna teorija
- ...
- 7.2.2. Dramska praksa
- 7.3 Struktura i posredovanje prostora
- 7.3.1. Semantiziranje prostora
- 7.3.2. Koncepcija prostora
- 7.3.3. Tehnika lokaliziranja
- 7.4 Struktura i posredovanje vremena
- 7.4.1. Glagolsko vrijeme: aktualizacija i distanciranje
- 7.4.2. Sukcesija i simultanost
- 7.4.3. Posredovanje vremena
- 7.4.4. Koncepcija vremena
- 7.4.5. Tempo
- 8. Zaključna napomena
- 9. Bibliografija