|
|
|
|
LEADER |
03658nam a2200229uu 4500 |
005 |
20190227112238.0 |
008 |
s2006 ci a |||||||||| ||hrv|d |
035 |
|
|
|a HR-ZaFER 34434
|
040 |
|
|
|a HR-ZaFER
|b hrv
|c HR-ZaFER
|e ppiak
|
041 |
|
|
|a hrv
|
080 |
|
|
|a 534.8
|h AKUSTIKA. TITRAJI. ZVUK
|j PRIMJENE AKUSTIKE: AKUSTIKA MUZIČKIH INSTRUMENATA, SUZBIJANJE BUKE ITD.
|e 534
|9 978
|
100 |
1 |
|
|9 9483
|a Miljković, Dubravko
|
245 |
|
|
|a Aktivno smanjenje buke u kabini lakog zrakoplova višekanalnom koherentnom metodom :
|b doktorska disertacija /
|c Dubravko Miljković ; [mentor Mladen Maletić]
|
260 |
|
|
|a Zagreb :
|b D. Miljković ; Fakultet elektrotehnike i računarstva,
|c 2006.
|
300 |
|
|
|a III, 252 str. :
|b ilustracije ;
|c 30 cm +
|e CD
|
504 |
|
|
|a Bibliografija str. 236-249.
|
520 |
|
|
|a U disertaciji je razvijen višekanalni sustav za aktivno smanjenje buke u lakom zrakoplovu.
Osnovni sustav se temelji na koherentnom usrednjavanju rezidualnog signala greške kojim se protufazno pogoni sekundarni izvor. Naprednije verzije ovog sustava koriste a-priori informaciju o valnom obliku buke te postupak adaptacije vec zapocinje od pretpostavljenog valnog oblika (sinusoidalnog valnog oblika prikladne amplitude, faze i frekvencije ili cak samog niskim propustom filtriranog signala buke). Nakon ispitivanja svojstava jednokanalnog sustava, sustav je proširen na višekanalni sustav tipa SIMO (Single Input Multiple Output), pri cemu se koristi isti taho/referentni signal koji se uz adekvatna kašnjenja (zbog akusticke propagacije signala buke u kabini) rasporeduje na osam jednokanalnih sustava povezanih višestrukim kombinacijama elemenata pojacanje-kašnjenje za smanjenje medusobnih preslušavanja kanala. Time se ostvaruje osmerokanalni sustav koji u kabini lakog zrakoplova cetverosjeda proizvodi osam zona tišine na pozicijama ušiju pilota i putnika. Cjelokupni sustav je ispitan u raznim režimima leta uz pomoc signala sa simulatora leta (PC-ATD). Ostvareno smanjenje buke potom je provjereno dodatnom simulacijom koja je uzimala u obzir i izmjerene akusticke karakteristike stvarne kabine zrakoplova (impulsni odzivi).
KLJUCNE RIJECI: aktivno smanjenje buke, koherento usrednjavanje, višekanalni sustav
|
520 |
|
|
|a This thesis deals with development of multichannel active noise control system for cabin of light aircraft. Basic system uses coherent averaging method on residual error signal to produce signal that drives secondary source. Advanced versions of this system use a-priori information about noise waveform and adaptation process begins with assumed waveform (sinus signal of adequate amplitude, phase and frequency or even low pass filtered referent noise signal). After testing single-channel system, system is extended to multichannel version of type SIMO (Single Input Multiple Output) where same tacho/referent signal after adequate delay (because of acoustic propagation of noise signal through the cabin) is driving eight single-channel systems connected with multiple gain-delay combinations to diminish crosstalk between individual channels. In this way we get eight-channel system for four seat light aircraft that produces eight silent zones around ear positions of pilot and passengers. Whole system is tested in various flight regimes using signal from flight simulator (PC-ATD). Achieved noise suppression is verified with additional simulation that took into account measured acoustic characteristics of real aircraft cabin (impulse responses).
KEY WORDS: active noise control, coherent averaging, multichannel system
|
700 |
|
|
|4 ths
|9 9471
|a Maletić, Mladen
|
942 |
|
|
|c D
|2 udc
|
990 |
|
|
|a 32200
|
999 |
|
|
|c 30028
|d 30028
|