Neka obilježja tučepskoga djetinjstva u prvoj polovici XX stoljeća
Autorica razmatra učinke modernizacije na promjene obiteljskog i društvenog položaja djece rane školske dobi te iznosi dio rezultata empirijskog istraživanja u selu Tučepi, koji su u znatno širem obliku objavljeni u posebnoj studiji. Ona ističe da modernizacija nije utjecala samo na promjene u svije...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:314641/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Zbornik: Stogodišnjica škole Tučepi Tučepi : Osnovna škola Tučepi, 1996 |
Glavni autor: | Spajić-Vrkaš, Vedrana (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02075naa a2200193uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s1996 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)193486 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Spajić-Vrkaš, Vedrana | |
245 | 1 | 0 | |a Neka obilježja tučepskoga djetinjstva u prvoj polovici XX stoljeća / |c Spajić-Vrkaš, Vedrana. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Some features of a childhood in first half of 20th ct. in Tucepi | |
300 | |a 71-84 |f str. | ||
520 | |a Autorica razmatra učinke modernizacije na promjene obiteljskog i društvenog položaja djece rane školske dobi te iznosi dio rezultata empirijskog istraživanja u selu Tučepi, koji su u znatno širem obliku objavljeni u posebnoj studiji. Ona ističe da modernizacija nije utjecala samo na promjene u svijetu odraslih nego je znatno izmijenila sadržaj i manifestacije djetinjstva i odnose između roditelja i djece. Promjene se osobito u vidljive u povećanoj usmjerenosti roditelja na dijete, što početkom druge polovice stoljeća pokazuje značajke pedocentrizma, produženju razdoblja djetinjstva u kojemu se dječje radne obveze zamjenjuju igrom i školskim učenjem, te u porastu roditeljske sklonosti za materijalnim zbrinjavanjem djece tijekom čitava života. Znanstveni doprinos ovog rada antropologiji djetinjstva, kao dijelu antropologije odgoja i obrazovanja, očituje se u izboru teme i pristupu njezinoj obradi. Autorica se prihvatila u našoj pedagogiji zapostavljenog područja - razmatranja promjena u shvaćanju djetinjstva i društvenog položaja djece do kojih dolazi pod utjecajem nagle modernizacije seoske sredine na predlošku etnografskog istraživanja. | ||
546 | |a HRV | ||
693 | |a Antropologija odgoja i obrazovanja, istraživanje |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a anthropology of education, research |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a Stogodišnjica škole Tučepi (1996. ; Tučepi, Hrvatska) |t Zbornik: Stogodišnjica škole Tučepi |d Tučepi : Osnovna škola Tučepi, 1996 |g str. 71-84 | |
942 | |c RZB |u 1 |v DomRecenzija |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad | ||
999 | |c 314641 |d 314639 |